پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دهه فجر

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان فارس از برگزاری ۴۰ هزار برنامه به مناسبت یوم الله دهه مبارکه فجر در سراسر استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در سالن جلسات شورای هماهنگی فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال برنامه های دهه فجر متفاوت از برنامه های سال گذشته برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اگر ویروس کرونا اجازه تجمع را نمی دهد، یک سری برنامه های جایگزین توسط ستاد برنامه ریزی شده که در ده روز دهه فجر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی در برگزاری برنامه ها مردمی بودن آن، شاد و جذاب و پر محتوا بودن آن است، اضافه کرد: برنامه های میدانی با رعایت دستورالعمل ها باید هم ایجاد شادی و جذاب بودن را داشته باشد، همچنین باید ایجاد و وحدت و انسجام در جامعه کند.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات فارس تصریح کرد: شعار اصلی امسال را «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه» اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۰ هزار برنامه  با ۱۲ موضوع و محور در سراسر استان برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: محور های اصلی برنامه ها انقلاب و احیاگیری اسلام ناب، آنچیزی که موجب شد تا اسلام ناب معرفی شود انقلاب اسلامی بود، مباحث عدالت طلبی، موضوع امید و خود باوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی، وحدت و انسجام، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، اقتدار و صلابت نظام، کمک مومنانه، استکبار ستیزی و استغنای فضای مجازی و پاسخگویی به شبهاتی که ایجاد می شود از جمله عناوین برنامه هایی است که برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: مباحث دیگری در این دهه از جمله کمک مومنانه باید خود را بیشتر نشان دهد، همچنین برپایی موکب ها برای توزیع مواد ضد عفونی، برنامه آزادی زندانی های غیر عمد در قالب کمک های مومنانه به میمنت سالروز پیروزی انقلاب از دیگر برنامه هایی است که برگزار خواهد شد.

وی افزود: حضور در فضای مجازی نیز باید در این ایام قوی تر شود، تا شبهات به طور مطلوبی پاسخ داده شود، همچنین چند برنامه کلان در سطح استان از جمله موضوع آغاز دهه فجر و ورود امام به کشور که امسال با توجه به محدودیت ها حضور مردم در قبور شهدا و مراسم رژه موتوری است که اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس گفت: روز ۱۲ بهمن رژه موتوری از فرودگاه آغاز و سپس به سمت گلزار شهدا با یک مراسم مختصری با رعایت فاصله گذاری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: شب ۲۲ بهمن نور افشانی را در ۲۲ منطقه شهر شیراز خواهیم داشت و ساعت ۲۱ نیز ندای الله اکبر در مساجد پخش خواهد شد؛ روز ۲۲ بهمن راهپیمایی نیز نخواهیم داشت، اما به صورت خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: در موضوع فضا سازی به مردم اعلام کرده ایم که به ما کمک دهند، بنا شده است فقط یک نظارتی صورت گیرد، همچنین در بحث اطلاع رسانی نیز به نحو مطلوبی عمل شده است.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به وضعیت کنونی که مقداری قشر کارگر گله مند هستند موضوع کارآفرینی را خواهیم داشت که آنان را تشویق کنیم، دانش آموزان نیز در این روز نباید فراموش شوند به همین دلیل در کارگروه ها همه این مباحث دیده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۶۰ موکب در سطح شیراز برپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha