چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
عصارنیا

حوزه/ معاون خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی از ثبت نام بیش از ۱۱۰ هزار نفر در سامانه خادمیار رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، علی‌اکبر عصارنیا، معاون خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی، امروز (‌شنبه ۱۱بهمن ماه) در آئین تکریم و معارفه دبیر جدید کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری، گفت: تولیت آستان قدس رضوی ساختار آستان را تغییر دادند و به یک مجموعه چابک‌تر تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از کارها در طول یکی دو سال اخیر با کندی مواجه شد بود که بسیاری از آن‌ها ازجمله سامانه ثبت خادمیار رضوی با یک تغییراتی مجدد راه افتاده است.

عصارنیا، خادمیاران رضوی را یکی ظرفیت بسیار ارزشمند و مناسب در استان‌ها دانست و افزود: در آغاز اجرای طرح خادمیاران رضوی تصور ما این بود که بسیاری از کسانی که در این طرح ثبت می‌کنند فقط تقاضای خادمی و کشیک در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام را دارند، اما بعد گذشت سه سال از اجرای طرح مشاهده می‌کنیم که اکثر خادمیاران در شهرها  و روستاهای خودشان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۱۰ هزار نفر در سامانه خادمیار رضوی، گفت: تا امروز تنها ۳۰ درصد از خادمیاران برای کشیک به حرم مطهر آمده‌اند و ۷۰ درصد در شهرهای خودشان فعال هستند و تاکنون موفق به حضور خادمی در حرم رضوی نشده‌اند که نشان دهنده آن است که انگیزه اصلی کسانی که خادمیار می‌شوند خادمی در حرم نیست، بلکه خدمت در هر نقطه و شهر و روستا به نام امام رضا علیه‌السلام را برای خود افتخار می‌دانند.

عصارنیا از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت نذورات در حرم رضوی ویژه استان‌ها خبر داد و گفت: مردم در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند با مراجعه به این سامانه نذورات خود را هم به نیت هزینه شدن در  حرم مطهر رضوی و هم  این‌که به نیت حرم مطهر واریز شود، اما برای محرومین در شهر و روستا خودشان هزینه گردد، واریز کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آماری که تاکنون گرفته‌شده است ۹۰ درصد نذوراتی که مردم به سامانه ثبت نذورات حرم رضوی اهدا کرده‌اند با  نیت این‌که پول برگردد و برای محرومین شهر خودشان هزینه بشود، هست که این نشانه می‌دهد چه از لحاظ نذورات و چه خادمیاری ظرفیت‌هایی عظیمی در شهرها و روستاها فراهم است.

معاون خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خادمیاری همچون چشمه‌ای هست که هر چه از آن آب برمی‌داریم نه‌تنها از آن کم نمی‌شود بلکه آب بیشتری به جوشش در می‌آید که حتماً باید شبکه خادمیاران کاملاً تشکیلات و منظم ایفای نقش کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha