چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: امام خمینی(ره) فقه شیعه را با نگاه جدید جهانی ارائه کرد و اسلام را از مهجوریت نجات دارد و به متن جامعه آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، امروز در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن در گلزار شهدای شهر بوشهر ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار داشت: سخن از انقلاب اسلامی و نقش امام خمینی(ره) و دستاوردهای آن نیازمند به فرصت‌های طولانی دارد.

وی با بیان اینکه نقش بی بدیل مرجعیت دینی و امام راحل پیشینه در مبارزات ۲۵۰ ساله نورانی زندگانی اهل بیت(ع) دارد گفت: این حرکت از سال ۱۱ تا ۲۶۰ هجری ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به اینکه فصل مشترک زندگی ائمه(ع) مبارزات سیاسی و دستیابی به قدرت و تاسیس حکومت علوی و کاظمی بود، خاطرنشان کرد: ورود امام را به این دلیل تجلیل می کنیم که آن مرد الهی و خستگی ناپذیر مبارزات خود را همراه با مشقت، زندان و محرومیت و فشار دستگاه های طاغوتی آغاز و انقلاب را رقم زد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن اشاره به وصیتنامه الهی و سیاسی امام راحل، افزود: امام با تفسیر نو و بدیع از اسلام و آموزه‌های دینی اعتماد مردم را جلب کرد و با معرفی اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام عزلت نشین، تفسیر صحیحی از اسلام ارائه دادند.

 ادیانی تصریح کرد: با وقوع انقلاب اسلامی ایران حداکثر یک شرایط انقلابی اسلامی به وجود آمد که باعث حرکت مردم شد و ۱۴۰۰ سال انزوای اسلام ناب را سر دست گرفتند و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اظهار کرد: امام خمینی(ره) فقه شیعه را با نگاه جدید جهانی ارائه کرد و اسلام را از مهجوریت نجات دارد و به متن جامعه آورد.

 ادیانی، با اشاره به نقش تعیین کننده امام راحل در دستیابی به آرمان های انقلاب اشاره کرد و  افزود: یکی از آرمان‌های امام راحل عدالت خواهی بود و بدین سبب مردم طبقات ضعیف و مستضعف جامعه به امام لبیک گفتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از حمایت مستضعفین عالم دست نخواهد کشید، زیرا راه نورانی و اصول ما روشن است، تصریح کرد: مسلمانان عزتمند در هرجای عالم حرکتی که به نام اسلام و آزادی شروع شود و تعیین کننده باشد حمایت خواهند کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اینکه کشور ایران در معادلات بین المللی حرف خود را می زند و تا تحقق نوین تمدن اسلامی به حرکت خود ادامه می دهد گفت: جمهوری اسلامی ایران، افتخار پرچم داری نهضت‌های اسلامی، اقتدار و عظمت کشور را مرهون مجاهدت های امام راحل و شهیدان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha