پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 941756
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
محمد قمی سازمان تبلیغات

حوزه/ در جهانی که همیشه درگیر بحرانِ فروکشِ کرامت و عزّت‌مندی بوده است و در بازی قدرت‌مندان و قدرت‌آفرینان (به‌ظاهر)، پیرمردی فقیه و شجاع این بحران را فریاد می‌زند و مبارزه و خیزش جمع، مبتنی بر رشد معنوی آحاد را برای رفع آن سَر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت دهه مبارک فجر حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار تصویری در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

در اندیشه‌ ناب امام خمینی(ره)، اصل فرانگرانه‌ «بر باد بودن بنیانِ تمدن‌های مادی» سرشتِ ایده و اقدام برای انقلاب است.

بر اساس آموزه‌های قرآنی نیز این تمدن‌ها درنیافته‌اند که دنیا راه است و همه امکانات برای حرکت کردن است و ماندنی در کار نیست.

ابعاد گسترده این اندیشه بود که تاریخ را دگرگون کرد، یعنی هم‌آمیزی اقشار مختلف با این ندای ممتد آسمانی که آزادگی در مسیر احیای کرامت انسانی لازمه استقلال، پیشرفت و پویایی است؛ سبب شد موجی از هم‌بستگی و حرکت شکل بگیرد تا انقلاب‌اسلامی‌ مردم‌ ایران به‌بار بنشیند.

در جهانی که همیشه درگیر بحرانِ فروکشِ کرامت و عزّت‌مندی بوده است و در بازی قدرت‌مندان و قدرت‌آفرینان (به‌ظاهر)، پیرمردی فقیه و شجاع این بحران را فریاد می‌زند و مبارزه و خیزش جمع، مبتنی بر رشد معنوی آحاد را برای رفع آن سَر می‌دهد.

ازطرفی جهل، رشد نیافتگی و وابستگی، ره‌یافتِ اقتدا به همین حاکمان دنیازده است که همیشه شهوت چیرگی بر جهان را دارند؛ آن‌ها با گسترش بینش فوق‌العاده‌ای مواجه شده‌اند که شهرها و کشورها را در می‌نوردد و در دل‌ها بذر آزادگی را قرار می‌دهد.

و حالا که صدر اسلام است! و گام دوم حرکت تمدنی امام(ره) برداشته می‌شود، به یُمن اقتدار نظری اسلام ناب و اخلاص مجاهدان این راه، ۴۲ سال است که بهترین صادرات‌ ما، «عزت و کرامت» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha