پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی کرامت و عزت به مردم بازگشت، در حالی که پیش از انقلاب قوانین به گونه‌ای بود که اگر یک آمریکایی حق ایرانی‌ها را ضایع می‌کرد، کسی حق نداشت او را محاکمه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم نواخته شدن زنگ گلبانگ انقلاب در دبیرستان شهید بهشتیان برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر  گفت:خدای متعال وعده داده است که هر کسی برای یاری دین خدا، بندگان و مظلومان عالم قیام کند، او را یاری می‌کند.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بازگشت امام خمینی(ره) تحقق نصرت الهی است که به طوری باورنکردنی خداوند عزت و اقتدار مسلمانان و مستضعفان را رقم زد چرا که امام راحل برای حمایت از دین خدا قیام کرد و بازگشت امام خمینی(ره) تفسیر وعده نصرت الهی بود.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با یادآوری حضور باشکوه مردم در مراسم استقبال از امام(ره)، خاطرنشان کرد: همه خیابان‌ها برای استقبال از امام خمینی(ره) مملو از جمعیت بود و شور و شکوه عظیمی داشت و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب به ثبت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، دانش‌آموزان را قشر بسیار مؤثر جامعه دانست که بسیار مورد توجه امام راحل بودند و بیان کرد: قرار است که دانش‌آموزان آینده انقلاب را به پیش ببرند و آرامان‌های امام را تحقق بخشند و امام خمینی(ره) به قشر دانش‌آموز بسیار امید داشت.

 وی ادامه داد: دانش آموزان نیروهای محرک انقلاب اسلامی بودند و پدران و مادران نیز به شوق فرزندان خود به میدان می‌آمدند و این معنا را از نزدیک مشاهده کرده‌ایم.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی علم و دانش جایگاه ویژه‌ای در کشور پیدا کرد و شرایط آموزش و پرورش متحول شد و سواد از نظر کمی و کیفی پیشرفت عظیمی پیدا کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی کرامت و عزت به مردم بازگشت، در حالی که پیش از انقلاب قوانین به گونه‌ای بود که اگر یک آمریکایی حق ایرانی‌ها را ضایع می‌کرد، کسی حق نداشت او را محاکمه کند و می‌بایست در آمریکا مورد محاکمه قرار می‌گرفت.

 وی اظهار کرد: مشابه محاکمه‌های آمریکایی را دیده‌ایم؛ وقتی آنها هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کردند، افسر جنایتکاری که این جنایت را رقم زده بود، به عنوان قهرمان ملی معرفی کردند و به آحاد مردم دنیا و ملت ایران توهین کردند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقتصاد و صنایع دفاعی ما دگرگون شد و همه امکانات دفاعی و نظامی ما رنگ دیگری گرفت و امروز فرمان سربازان ما در خلیج فارس مورد اطاعت ناوگان‌های هواپیمابر آمریکاست.

 این مفسر قرآن مجید بیان کرد: در حوزه پزشکی، دارویی و درمانی نیز گام‌های بلندی پس از انقلاب برداشته شده است و کمتر کشوری توانسته است واکسن کرونا را در مراحل آزمایش انسانی تولید کند، اما این مهم در کشور ما تحقق یافت و دستاورد بسیار مهم و ارزشمندی است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان یاد معلمان انقلابی استان قزوین نظیر مرحوم یزدان‌پناه، مرحوم خاکساران، شهید چگینی، مرحوم فائزی و بسیاری از معلمان دیگر و حضرت آیت‌الله باریک بین(ره) که پیشکسوت انقلاب در استان بودند را گرامی داشت.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha