جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: برخی‌ها برخلاف تأکید خدا بر بی‌اعتمادی دشمنان، اصرار به مذاکره دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه های نماز جمعه قزوین که پس از ماه ها وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد، اظهار کرد: آنهایی که جان خود را دادند و پیمان خود را نشکستند و عده ای نیز که برعهد خود وفادارند و درحال ایستادگی و مقاومتند تا هرجایی که نیاز بود جان خود را فدا کنند، این افراد اهل تقوا هستند، پیش از آنکه انسان اهل تقوا باشد خدا اهل تقواست.

وی افزود: در آیات سوره مدثر می‌خوانیم که ای اهل تقوا و مغفرت، خداوند همیشه بر عهد و پیمان خود هست اما ما بی وفایی کرده ایم، خدای متعال از ما برای بندگی عهد و پیمان گرفته بود، اما ما عهد شکستیم. خداوند اهل تقواست و عهد خود را با بندگانش حفظ کرده و درحال آفریدگاری خودش است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: خداوند فرموده که با شیطان عهد و پیمان نبندید و با لبخند و خوشرویی با شیاطین سر میز مذاکره ننشینید زیرا اینها دشمن آشکار شما هستند. خدا فرموده هرکسی که مرا یاری کند او را یاری خواهم کرد. سردار سلیمانی با تاسی از سیدالشهدا(ع) گفت ما ملت امام حسینیم و این شهید عزیز در مسیر حق قدم برداشت و خدای متعال از وی حمایت کرد و به او قدرت بخشید.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: سردار سلیمانی با دست خالی سوریه و عراق را آزاد کرد، حزب الله لبنان را به قدرت منطقه تبدیل کرد و یمن مظلوم و مورد هجوم قصابان صهیونیستی و امریکایی را نجات بخشید و زمینه ساز اخراج امریکایی‌ها از کل کشورهای اسلامی و منطقه شد، صهیونیست‌ها را به ذلت کشاند و به مقاومت اسلامی آبرو بخشید.

امام جمعه قزوین بین کرد: ماهیت سران آمریکایی این است که در دهه ۶۰ هواپیمای مسافربری ایران را با صدها مسافر مظلوم در خلیج فارس مورد حمله قرار دادند و همه مسافران را به شهادت رساندند و افسر نابکار و خونخوار خود را به عنوان قهرمان ملی در کشورشان معرفی کردند. همین آمریکایی‌ها بودند که قانون کاپیتولاسیون را علیه ملت ایران تصویب کرده بودند تا به ما توهین کنند، اما امام راحل این توهین را برنتابید و برای حمایت مردم قیام کرد.

وی تصریح کرد: با قیام امام خمینی(ره) که علیه حکومت منفور پهلوی صورت گرفت مردم و نخبگان و علما نیز با ایشان همراه شدند و با یاری خداوند تبدیل به قیام یکپارچه شد، خدای متعال همیشه به عهد و پیمان خود عمل می‌کند و هرکجا ما سر عهد و پیمان حاضر شدیم نتیجه گرفتیم و هر کجا نتیجه نگرفتیم به واسطه بدعهدی خودمان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند فرمود کافران اهل کتاب و کافران مشرک هیچ زمانی دلشان نمی‌خواهد که ذره ای خیر به شما برسد، خدای متعال در قرآن کریم به این نکته تاکید کرده و رهبر معظم انقلاب نیز مکررا فرموده است که دشمنان ما قابل اعتماد نیستند اما یک عده ای اصرار داشتند که همه مشکلات ما با مذاکره و برجام حل می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: برخی با انتخاب راه مذاکره و برجام مقابل خدای متعال قرار گرفتند و خداوند هم آنها را خوار کرد و ضایع شدند، خداوند فرموده بود که به ستمگران تکیه نکنید آتش می‌گیرید و آبروی شما بر باد می‌رود اما این عده به تذکرات خدا گوش نکردند و دچار ذلالت شدند.

وی عنوان کرد: پیروزی در انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس، پیروزی در سوریه و یمن و عراق همه نتیجه باقی ماندن بر عهد و پیمان ملت ایران با خدای متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: در هفته پیش رو میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، سیده نساء العالمین را داریم که این میلاد بزرگ را خدمت همه عاشقان اهل بیت و سادات عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم، در این روز بزرگ، که سالروز میلاد امام راحل است خدای متعال با این هدیه زمینه فراهم آمدن آرمان‌های حضرت فاطمه سلام الله علیها را توسط امام راحل فراهم کرد.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت فاطمه سیده نساء العالمین است، یعنی ای زنان عالم از این بانوی عزیز الگو بگیرید، روز زن نیز بهانه ای است که این بانوی بزرگ را بهتر بشناسیم تمام آرمان‌های الهی در حضرت زهرا مشاهده می‌شود و این بانوی بزرگ برای نجات همه زنان عالم آمده است و ظهور حضرت حجت(عج) با همراهی همه زنان مومنه و ادامه دهنده سیره فاطمی محقق خواهد شد.

وی افزود: ۱۲ بهمن ماه سالروز بازگشت امام راحل است، در سال ۵۷ فرودگاه را برای حضور امام در ایران بسته بودند و در اطراف فرودگاه درگیری شدیدی برقرار بود، مردم از شهرهای دور برای استقبال از امام در تهران حاضر شده بودند و برای استقبال از امام هیجان زیادی داشتند و امام آمد و دل مردم را شاد کردند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ۱۲ بهمن ماه آغاز دهه مبارک فجر است و امیدوارم هرچقدر می‌توانیم این دهه را گرامی بداریم، آنهایی که بویی از تقوا برده اند نمی‌توانند نسبت به شعائر الهی همچون دهه فجر و ۲۲ بهمن به آسانی بگذرند اما آنهایی که با تقوا زاویه دارند بسیار خوشحال خواهند شد که انقلاب به فراموشی سپرده شود و این ایام بزرگداشتی برگزار نشود ان شاء الله قاطبه مردم ما با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی دین خود را نسبت به انقلاب ادا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اهمیت بهداشت و درمان و توجه به زحمات کادر درمان و اهمیت حضور حامیان کادر پزشکی و اهمیت فعالیت‌های مواساتی که توسط خیرین و فعالان جهادی انجام گرفت بسیار بزرگ بود و از خدای متعال می‌خواهیم که این زحمات را از همه قبول بفرماید.

وی یادآور شد: مطلع شدیم که آیت الله ضیاءآبادی از علمای بزرگی که در تهران حضور دارند و اصالتا اهل منطقه ضیاءآباد قزوین و اهل فیوضات معنوی و تفسیر قرآن است، دچار کسالت شده که شفای این عالم بزرگ را که به گردن همه ما حق دارند از خدای متعال خواستاریم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: در این ایام شاهد درگذشت مادر شهید عزیزمان «محمد کیامیری» بودیم که از خدای متعال می‌خواهیم این مادر شهید را با حضرت زهرا سلام الله علیها محشور بفرماید.

خطیب نماز جمعه قزوین با تسلیت درگذشت مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد درگذشت فوتبالیست عزیز کشورمان و عاشق و دلداده حضرت ابوالفضل(ع) بودیم که این فقدان را به همه مردم عزیز ایران و جامعه ورزشی و عزیزان عرصه فوتبال تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم جوانمردی همه ورزشکاران در همه ایام نصیب مردم ایران شود.

وی بیان کرد: در ایامی که نماز جمعه در مسجدالنبی(ص) به صورت عمومی برگزار نمی‌شد از طریق برنامه «سروش آسمانی» خطبه‌های نماز جمعه را با مردم در میان می‌گذاشتیم اما حضور مردم در صحنه نماز جمعه اثرگذاری دیگری دارد، امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع شیوع بیشتر بیماری شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: بیماری کرونا دو جلوه دارد، یک جلوه آن عامل بیماری است و جلوه دیگر آن عامل و ابزار فتنه است که باید این دو مسئله را از هم جدا دانست، آنها که از کرونا برای فتنه‌گری بهره می‌گیرند شیاطین هستند اما اکثر مردم ما اهل رعایت مسائل بهداشتی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha