جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت:  متاسفانه برخی از زمین‌های مرغوب کشاورزی با سوءاستفاده مورد تعرض و تغییر کاربری قرار گرفته است، چرا باید شاهد این مشکلات باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز  در دیدار با دکتر جهانسوز رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی، اظهار کرد: بسیج کشاورزی به معنای وجود نگاه بسیجی در حوزه کشاورزی است، در این حوزه یک کشاورز بسیجی دارای چشم انداز و انگیزه است و یک بسیجی دنیاطلبانه و منفعت طلبانه به حوزه ای ورود پیدا نمی‌کند.

 امام‌ جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بسیجی، عامل قرآن و شاگرد امیرمومنان(ع) است؛ سردار سلیمانی و شهید حججی نمونه‌های شاخصی از یک فرد بسیجی هستند، افرادی که از دنیا بریدند و به واسطه همین ترک دنیا اثرگذار شدند. شهید سلیمانی شخصیتی بود که توانست فرهنگ نوینی را پایه گذاری کند که رهبر معظم انقلاب ما مکتب سلیمانی را عنوان کردند.

وی ادامه داد: به ندرت و در برخی از فضاها شاهدیم بسیجیان در محیط اداری و کاری خود حل شده و از هویت بسیجی فاصله گرفته اند و دچار روزمرگی شده اند، اگر روح بسیجی و جهادی در همه جا نفوذ کند ما شاهد حضور مکتب بسیج هستیم. نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امام خمینی(ره) با بیانیه ای که در محکومیت عضویت در حزب رستاخیز در دهه ۵۰ صادر کردند علاوه بر روشنگری درباره این حزب شاهنشاهی، درباره اهمیت حوزه کشاورزی صحبت کرده بودند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بسیج کشاورزی یعنی مطالبه آنچه رهبری در این حوزه انتظار دارند؛ در سفر رهبر معظم انقلاب به قزوین در سالیان گذشته ایشان به وزیر جهاد کشاورزی آن زمان درباره اهمیت دشت قزوین تاکید جدی کردند.

وی ادامه داد:  تعرض به آب، خاک و هوا زمینه ساز ایجاد ریزگردها و آلودگی هوا می‌شود و زیرساخت‌ها به نابودی کشیده خواهد شد، امروز ما درحال نابودی آب و خاک سرزمین خود هستیم. باید هرچه سریع تر برای حفظ  بیان کرد: باید رصد کنیم برای حل مشکلات آیا افراد توانمندی در راس قرار دارند یا براساس رفاقت‌ها و منفعت طلبی در مسئولیت‌ها قرار گرفته اند؟ ما از این جهت بسیار درگیر هستیم، در روایت می‌خوانیم که در روز قیامت دوستانی که براساس منافع و رفاقت‌ها و پارتی بازی صاحب مقام و جایگاه شدند از یکدیگر شکایت می‌کنند و گناه هم را به گردن یکدیگر می‌افکنند.

وی اظهار کرد: بنای خدای متعال این است که ما مسائل دین و دنیا و آخرت خود را با ادبیات کشاورزی درک کنیم، آنجا که می‌فرماید آب بر زمین مرده می‌بارانیم و آن را زنده می‌کند و گیاهانی زوج زوج می‌آفریند، همچنین زیبایی‌های قرآن را در مثال‌های کشاورزی می‌بینیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد :خدای متعال در قرآن از ما می‌پرسد، شما پرورش دهنده رشد و رویش در حوزه کشاورزی هستید یا من؟ پاسخ این سوال مشخص است همه ما فقیر و نیازمندیم و آفریده دست خداست و او همه این نعمات را برای زندگی به ما بخشیده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ما بسیج را به عنوان نهادی که پای کار کارهای نشدنی است، می‌شناسیم، بیان کرد: در دوره ای تمام استکبار جهانی با عزم راسخ تصمیم به حذف سوریه گرفته بودند حتی بشار اسد، رییس جمهور این کشور هم این موضوع را پذیرفته بود، اما سردار سلیمانی با توکل به خدای متعال می‌گوید سوریه نباید سقوط کند، یعنی یک کار محال به همت یک فرمانده بسیجی محقق می‌شود.

 وی ادامه داد: در دوره ای هیچ کس گمان نمی‌کرد انقلاب امام خمینی(ره) به پیروزی برسد، اما امام راحل فرمود شاه باید برود، این یعنی عملکرد بسیجی؛ بسیج یعنی کارهای نشدنی را شدنی می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: شهرصنعتی البرز در دوره ای توسط صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در دل مرغوب ترین زمین‌های کشاورزی ایجاد شد و این اراضی مرغوب به نابودی کشیده شد، درحالی که در زمین‌های دیگری قابلیت ایجاد شهرک صنعتی وجود داشت، اما قصد این افراد نابودی زمین‌های کشاورزی و وابسته کردن مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: متاسفانه برخی از زمین‌های مرغوب کشاورزی با سوءاستفاده مورد تعرض و تغییر کاربری قرار گرفته است، چرا باید شاهد این مشکلات باشیم، این زمین‌ها ضایع می شوند و بازگرداندن این اراضی به شرایط کشاورزی هزینه بردار است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha