سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها در دوره شیوع کرونا، تصریح کرد: در این ایام ما باید مراقبت کنیم که برگزاری هر اجتماع و بزرگداشتی با رعایت مسائل بهداشتی انجام بگیرد، اما در عین حال نباید کرونا بهانه ای شود که حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ مراسمی برگزار نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، ضمن، تبریک آغاز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب، کشتی نجات از ظلم و تحقیر و نفوذ اجانب و نابودی فرهنگ کهن ایران و بی حرمتی به شعائر دینی بود و به لطف الهی توانست با عبور از تمام خطرات و تلاطم‌ها به سرانجام آرامش و اقتدار برسد.

امام‌ جمعه قزوین خاطرنشان کرد:  امروز به لطف الهی این کشتی انقلاب هم خودش صاحب آرامش و سکینه شده و هم کشورهای همجوار به لطف این کشتی دارای امنیت و ثبات هستند، شر داعش از ام القرای ایران اسلامی ریشه کن شد و طرح خروج امریکا از منطقه از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح و درحال اجراست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی «شجره طیبه» است، ادامه داد: این شجره طیبه در هر برهه ای میوه متناسب با آن دوره را می‌دهد و هر روز شاهد میوه‌های پربارتر و شیرین‌تر آن در کل جهان هستیم. میوه این درخت در یمن و لبنان و غزه، تبدیل محرومان و مظلومان به قدرت منطقه است و کشور سوریه و عراق روی آرامش به خود می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به متناسب بودن پیام‌های سوره فجر با برکات دهه فجر بیان کرد: روایتی از امام صادق(ع) درباره سوره فجر آمده است که امام می‌فرمایند، طلوع فجر به معنای ظهور حضرت حجت(عج) است و شب‌های دهگانه نیز به معنای امام حسن مجتبی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) است، یعنی این ائمه در دوران ظلم و وحشت و خفقان گذشته است، «شفع» به معنای حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) است، «وتر» نیز به معنای پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

 وی با اشاره بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها در دوره شیوع کرونا، تصریح کرد: در این ایام ما باید مراقبت کنیم که برگزاری هر اجتماع و بزرگداشتی با رعایت مسائل بهداشتی انجام بگیرد، اما در عین حال نباید کرونا بهانه ای شود که حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ مراسمی برگزار نشود.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: درخواست ما از ستاد کرونا این است که سختگیری‌های غیر لازم برای اجرای شعائر دینی و انقلابی صورت نگیرد، زیرا مردم به خوبی متوجه این موضوعات خواهند شد و بسیار بجاست که ما با تصمیم گیری خوب و هوشمندانه از ایجاد تضاد و دوگانگی در بین مردم جلوگیری کنیم تا در شرایط کرونایی و با رعایت تمام مسائل بتوانیم شعائر دینی را بجا بیاوریم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: انقلاب همچنان جاری و ساری است، هیچ زمانی نباید گمان کنیم که انقلاب با پیروزی آن در سال ۱۳۵۷ به موفقیت رسید، بلکه هرکس در دوره ای از روند ادامه دار انقلاب نقش خود را ایفا می‌کند، عده ای در مبارزات پیروزی انقلاب، عده ای در دوران دفاع مقدس، عده ای در حوزه جریان مقاومت و دفاع از حرم.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ درواقع انقلاب شروع شد و جریان مقاومت شکل گرفت، این انقلاب باید زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) شود، این موضوع جزو آرمان‌های انقلاب ما و چشم انداز این انقلاب است، بنابراین باید تکلیف خود را در استمرار این انقلاب بدانیم.

 امام جمعه قزوین  عنوان کرد: انقلاب اسلامی در طی همه این سال‌ها فتنه‌های متعددی را پشت سرگذاشته است و فتنه‌های پیش روی این انقلاب قرار دارد که حتما خواهد آمد، فتنه بنی صدر، فتنه منافقین، فتنه خلق مسلمان، فتنه کودتای نوژه، فتنه طبس، فتنه ۸۸، فتنه مذاکره و فتنه برجام و امروز هم فتنه کرونا ما را دربرگرفت.

 وی ادامه داد:  کرونا امروز نقش یک فتنه را ایفا می‌کند، از یک سو عامل بیماری برای مردم ما شده و از سوی دیگر در ابعاد مختلف در حال فتنه گری است، بنابراین باید با نگاه هوشمندانه و بصیرت مندانه در میدان مدیریت این فتنه قرار بگیریم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha