سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: سردار سلیمانی در حالی بنیانگذار پیاده‌روی اربعین بود که کمتر کسی از این موضوع اطلاع داشت و این همه برکتی که از جریان پیاده‌روی اربعین برخاسته است به برکت همین اخلاص، ایمان و دوری از ریای سردار بود و نشان داد هر کجا با اخلاص پای کار باشیم معجزه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: مسئولان تلاش کنند کارهای اثرگذار گذشته را با جدیت دنبال کنند و با همفکری و مشارکت گروه‌های مختلف اقدامات اثرگذار جدیدی را آغاز و دنبال کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی بنیانگذار ستاد و احیاگر حرکت ارزشمند بازسازی عتبات عالیات بود و زمانی که بنای پیاده‌روی اربعین را می‌گذاشت، عراق در شرایط بحرانی قرار داشت، اما ایشان اطمینان داشت که این حرکت ایمانی و الهی ثمرات عظیمی به همراه خواهد داشت.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: سردار سلیمانی با اخلاق و معنویت و با محور ولایت کار پیاده‌روی اربعین را آغاز کرد، در حالی که از نظر محاسبات ظاهری این کار محال بود اما مشاهده کردیم که با اخلاق و تقوایی که ایشان در کارها داشتند این جریان به بار نشست و برکات بسیار عظیمی به همراه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ایمان و اخلاص سردار سلیمانی را رمز موفقیت و محبوبیت ایشان در کارها دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی در حالی بنیانگذار پیاده‌روی اربعین بود که کمتر کسی از این موضوع اطلاع داشت و این همه برکتی که از جریان پیاده‌روی اربعین برخاسته است به برکت همین اخلاص، ایمان و دوری از ریای سردار بود و نشان داد هر کجا با اخلاص پای کار باشیم معجزه می‌شود.

 وی عنوان کرد: اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز همین شیوه را در پیش بگیرند و ان‌شاءالله الگویی برای جامعه در انجام با اخلاص و بدون ریای کارها باشند تا علاوه بر الگو بودن برای جامعه شاهد کارهای اثرگذار و ارزشمند بیشتری در این عرصه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: استفاده از نیروهای مؤمن و فعالی که عملاً ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان داده‌اند و جانشان را در مسیر حسینی گذاشته‌اند بسیار راهبردی و گره‌گشای کارهای عتبات عالیات خواهد بود. .

 امام جمعه قزوین بیان کرد: از فرصتی که موکب‌ها در اختیار دارند در تمام طول سال و برای کمک‌های مؤمنانه، مواساتی، رسیدگی به فقرا و مناسبت‌های اهل بیتی استفاده شود.

وی ادامه داد: تلاش کنیم هر روز فرهنگ ائمه اطهار(ع) در جامعه بیشتر رواج پیدا کند و مردم پیش از زیارت هر امامی از فرهنگ، گفتار و سخنان ایشان آگاهی داشته باشند و با آگاهی بیشتر به زیارت بروند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha