شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / با حضور رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین کتاب «ماه و پروین» برگرفته از خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «ماه وپروین» برگرفته از خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر، گفت:  شهدا رنج ها کشیده اند و انقلابیون شکنجه ها دیده اند تا به برکت حاکمیت دینی و استقلال دست یابیم و این ها برکات بسیار مهمی است که به آن دست یافته ایم.

 وی تصریح کرد: میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و امام خمینی(ره) را تبریک عرض می‌کنم و ان‌شاءالله از برکات نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها و منویات امام راحل بهره‌مند شویم و نیاز داریم تفسیر و کلام امام را بیشتر بشنویم و بهره مند شویم.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر اهمیت تاریخ نگاری را بخواهیم در یک کلمه بیان کنیم باید به قرآن مراجعه کرد. خداوند تاریخ و جاذبه های تربیتی انبیاء را به ما نشان داده است. داستانهای حضرت یوسف و حضرت موسی بسیار نورانی و تماشایی است و اگر خدا به ما منتقل نمی کرد ما نسبت به آن همه مسائل آگاهی نداشتیم. اگر خداوند این وقایع تاریخی را به ما منتقل نمی کرد از حضرت مریم و حضرت عیسی اطلاعی نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در نوع تاریخ نگاری خدا هدفمندی و هوشمندی است و هر موضوعی که مفید و موثر است را بیان می کند و جز راستی و صداقت چیزی را مشاهده نمی کنیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد : تاریخ انقلاب بسیار مهم است. در تاریخ مشروطه سرگردانی بسیاری دیده می شود و آشفتگی وجود دارد و تاریخ نگار مطمئنی به این موضوعات و ریزه کاری ها نپرداخته است. پس از انقلاب کارهای ارزشمندی صورت گرفته و شهید آوینی به عنوان نمونه، کارهای ماندگاری انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: اگر یک شهیدی را خوب نشان می دهیم یعنی قطعه ای از پازل ارزشهای دینی و دفاع مقدس را نشان می دهیم و نباید بگذاریم کارهای شهدا و افتخارات جوانان این سرزمین به فراموشی سپرده شود و می باید قدر این کتاب ها و تاریخ نگاری ها را بدانیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از پدران، مادران و یاران شهدا خاطرات خودشان را بردند و به ثبت نرساندند و لازم است تلاش کنیم دیگر خاطراتی از بین نرود و حتما خاطرات ثبت و ضبط شود و امروز این فرصت ها وجود دارد.

وی ادامه داد: تلاش کنیم فرهنگی را درست کنیم که همه رزمندگان و یاران و خانواده های شهدا خاطرات خود را ثبت و ضبط کنند تا ماندگار شود و از بین نرود و نگارش چنین کتاب هایی بسیار ارزشمند است و این هدف را محقق می کند.

 گفتنی است، کتاب «ماه و پروین» برگرفته از خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر و نویسندگی زینت السادات موسوی است که به همت حوزه هنری استان قزوین به چاپ رسیده است.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha