جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: مشقت های طاقت فرسایی که مادران و همسران شهدا کشیده اند، جهاد در راه خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در مراسم تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاعی و مادران شهدای جاویدالاثر شهر قزوین که از سوی شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: ایام‌الله دهه فجر را تبریک عرض می‌کنم و از خداوند ملتمسانه می‌خواهیم برکات پیروزی انقلاب و سرنگون شدن سیطره اجانب در زندگی ما جاری شود و آورده‌های انقلاب نظیر دین، استقلال و پاک زیستن روزی ما باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها را خدمت همه بانوان به صورت ویژه تبریک عرض می‌کنم. روز زن را به مادران و همسران جانبازان و شهدا تبریک ویژه می گویم و ان‌شاءالله بتوانیم از برکات وجودی حضرت زهرا(س) بهره‌مند شویم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدا فرمان داد در راه خدا جهاد کنید و حق جهاد را بجای آورید و شهدا این فرمان را عمل کردند. خداوند در جهاد را باز گذاشت و هر کسی لیاقت حضور در این میدان را نداشت و شهدا و رزمندگان و جانبازان این لیاقت را داشتند و وارد این فضا شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام علی علیه‌السلام درباره شهدا و مجاهدانِ در راه خدا فرموده جهاد دری از درهای بهشت است و خدا این در را به روی بندگان مخصوص باز می‌کند و برای رفت و آمد هر کسی نیست.

 وی ادامه داد: مشقت‌های طاقت‌فرسایی که مادران و همسران شهدا کشیده‌اند، جهاد در راه خداست. شما از یک مجاهد حمایت می‌کنید که سلامتی خود را با خدا معامله کرده است و وقتی در خدمت آنها هستید هم بانوی جهادگر هستید و هم از مجاهدان حمایت می‌کنید.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: مجاهدان برای رسیدن به جایگاه شهادت به میدان رفتند و همواره همانند سردار شهید سلیمانی انتظار شهادت می‌کشند و پیام آنها به ما این است که ما هر چه داشتیم در راه خدا گذاشتیم و شما نیز در میدان باشید و از انقلاب حمایت کنید و منتظر حقیقی امام زمان (عج) باشید و برای قیامت خودتان را آماده نمایید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: نباید با آرمان‌های شهدا بازی کنیم، برای مقام و مال دنیا بدویم و اگر این گونه باشیم در قیامت و در دنیا شرمنده شهدا خواهیم بود. عرصه قیامت و تحمل آن بسیار سخت است و اگر اعتقاد باشد باید برای پیدا کردن آدم‌ها برای مسئولیت‌ها بدوند.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها مادر و همسر شهید بود و خودشان هم شهیده بودند و فضائل ایشان بسیار والاست. امام خمینی(ره) فرمودند که مرد از دامان زن به معراج می‌رود و جایگاه زن در تربیت مردان محوری است. همه امامان از دامان حضرت زهرا (س) پرورش یافتند و از وجود با برکت حضرت یازده قرآن ناطق پرورش یافته است و حضرت زهرا(س) معلم فرزندانش که امام معصوم هستند، بود.

در پایان این مراسم از کتاب «عاقبت بخیر» سرگذشت همسر شهید حاج احمدعلی طاهرخانی که در سال ۱۳۶۲ به درجه جانبازی نائل آمد و در سال ۱۳۸۲ به شهادت رسید، رونمایی شد .

 همچنین کتاب «بدرقه باران» خاطرات خانم مریم رحیمی همسر شهید محمدعلی برجی نیز رونمایی گردید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha