پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجلیل از طلاب حوزه علمیه قزوین

حوزه / مراسم تجلیل از طلاب برتر حوزه علمیه قزوین، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از طلاب برتر حوزه علمیه قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: انبیاء(ع) آمده‌اند تا گنج‌ها و استعدادهای نهفته انسان‌ها را آشکار کنند.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تجلی آرمان‌های انبیاء(ع) بود، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی دانشمندان، پزشکان، کارآفرینان فرصتی برای عرض اندام نداشتند و پزشکان کشور هند در بخش‌های مختلف ما حضور داشتند و استعدادهای کشور نادیده گرفته می‌شد.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی استعدادها میدان پیدا کردند و شاهدیم در حوزه نظامی، صنعتی و پزشکی رشد فزاینده‌ای داشته‌ایم و در بسیاری از عرصه‌ها جزوه کشورهای برتر دنیا هستیم. نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نباید انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب‌های سایر کشورها مقایسه کنیم، عنوان کرد: مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا، کوچک دیدن مسأله و درک نکردن موضوع مهم است.

 وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ثمره معجزات انبیاء است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ثمره تعالیم انبیاء و اولیاء است و عظمت آن بسیار رفیع است و حوزویان رسالت سنگینی در تبیین این معانی دارند.

  رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه رویکرد تفقه در دین را یکی از محورهای مهمی دانست که نیاز حوزه‌هاست و تصریح کرد: رویکرد حوزوی، کثرت افرادی است که تفقه در دین دارند و امیدواریم مسیرمان این گونه باشد

در پایان این مراسم از طلاب ممتاز مدارس علمیه استان قزوین تجلیل شد.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha