سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: امروز باید نگاه کنیم که این انقلاب را که با عدالت‌خواهی مردم شروع کردیم آیا با همان آهنگ ادامه می‌دهیم و توانستیم آرمان‌ها را حفظ کنیم؟ گاهی فاصله بین مردم و ‌مسئولین آزاردهنده شده، به طوری که حتی برخی از خون شهدا و آرمان های امام راحل و مطالبه مردم حیا نمی‌کنند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم اهدای ۲۹۶ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم که توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به صورت ویدئوکنفرانسی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه همه باید در هر جایگاهی برای عدالت خواهی در جامعه تلاش کنیم، اظهار کرد: سند عدالت خواهی انقلاب اسلامی را می‌توان در آیه ۲۵ سوره حدید یافت و اگر محققان این مولفه را در تمام ممالک دنیا که انقلاب داشتند بررسی کنند، یک درک قرآنی حتی به اندازه یک چندم انقلاب اسلامی در آنجا شاهد نخواهند بود.

 وی افزود: در انقلاب اسلامی یکی از اساسیترین شاخص‌های قیام مردم علاوه‌ بر آزادی و استقلال، عدالت خواهی بود به طوری که از هر کسی که در تظاهرات‌ها حضور داشت، علت قیام را می‌پرسیدیم در پاسخ می‌گفتند که از ظلم رژیم طاغوت به ستوه آمده‌اند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ما امروز در این جلسه صرفا درباره املاک به ظلم مصادره شده مردم توسط پهلوی صحبت می‌کنیم در حالی که ابعاد مختلفی از ظلم‌های این خاندان وجود دارد که باید به آن پرداخت. نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: شکنجه‌های سختی در تاریکخانه‌های رژیم پهلوی اتفاق می‌افتاد که کوچکترین آن کشیدن ناخن و آن هم برای اندک چیزی مثلا اینکه فردی یک اعلامیه را خوانده است، بود. شنکجه خانم دباغ در زندان که حتی دختر او را هم شکنجه دادند نمونه دیگری است که نشان می‌دهد در راه پیروزی انقلاب اسلامی چه سختی‌هایی کشیده شده است و چه خون‌هایی ریخته شده است.

 وی با بیان اینکه تشریح پرونده غارت‌های خاندان پهلوی به چند صد جلسه نیاز دارد، ابراز کرد: عدالت خواهی یکی از انگیزه‌های اساسی حضور مردم در انقلاب بود و اگر اسلام را یک حریم ببینیم، دربهای متعددی برای وارد شدن دارد که مهربانی به عنوان ویژگی اصلی پیامبر اکرم و علم و دانش را می‌توان از جمله این درب‌ها نام برد، اما پرترافیک‌ترین دربی که مردم از آن جذب اسلام می‌شوند همواره بحث عدالت بوده است.

 وی ادامه داد: امروز باید خدا را شاکر باشیم که در راه احقاق حق مردم اقدام شده که مستضعفان به حق مسلم خود برسند و باید بدانیم که هر مالی که به آن تعرض صورت گیرد حتی صدها سال هم که بگذرد این مال متعلق به وارثان اصلی آن است و غاصبان هیچ حقی از آن نمی‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: امروز باید نگاه کنیم که این انقلاب را که با عدالت‌خواهی مردم شروع کردیم آیا با همان آهنگ ادامه می‌دهیم و توانستیم آرمان‌ها را حفظ کنیم؟ گاهی فاصله بین مردم و ‌مسئولین آزاردهنده شده، به طوری که حتی برخی از خون شهدا و آرمان های امام راحل و مطالبه مردم حیا نمی‌کنند.

امام جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: فاصله طبقاتی بین مسئولین و مردم به تدریج جامعه را از واقعیت انقلاب و اسلام دور می‌کند که باید توجه ویژه به این امور داشته باشیم و طوری رفتار و عمل کنیم که مردم آینده انقلاب را، آینده تحقق عدالت بدانند؛ همانطور که مقام معظم رهبری بر تمدن اسلامی تاکید دارند که اگر محقق شود قطعا به تمام اهداف اصلی انقلاب خواهیم رسید.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha