چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: نماز جمعه متعلق به همه اقشار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جمع مردم قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: سفارش به تقوا را همواره باید داشته باشیم وقتی برای شرکت در نماز جمعه از منزل خارج می‌شویم در فضای ذکر و ارزش‌های دینی نفس می‌کشیم و از آنچه خدا از ما انتظار دارد یاد می‌کنیم؛ پس دلمان زنده می‌شود.

 وی تصریح کرد: وقتی در فضای نورانی مسجد قرار میگیریم فضایی که آجر آجر آن شاهد فضای ذکر و اذان و قرآن و ایمان بوده است صفای باطن پیدا می‌کنیم، حضور در فعالیت‌های دنیوی شاید برای ما ایجاد غفلت کند اما حضور دوباره در نمازجمعه عاملی برای زدودن غفلت‌ها می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) بیان کرد: این امام بزرگوار فرمودند مردی از اهل قم خواهد آمد و به داد دین و مردم خواهد رسید، این مرد با قیام خود مردم را به حق دعوت می‌کند و با باطل می‌جنگد، عده ای با مشقت و سختی دور او جمع می‌شوند و اظهار ندامت نمی‌کنند و دشمن را به پشیمانی می‌کشانند، طوفان‌ها این مردم را نمی‌لغزاند و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس در وجود آنها نیست و توکل آنها به خداست و عاقبت خیر برای اهل تقواست و اهل ظلم و کفر شکست خواهند خورد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هر انسان خائنی مغضوب خداست، حال ممکن است عده ای در جایگاهی قرار بگیرند که شاید به شکنجه‌گران مردم ما روی خوش و به شکنجه شدگان بغض و ناراحتی نشان دهد این فرد نفوذی دشمن در ارکان نظام و یک فرد خائن است.

 وی عنوان کرد: همه ما بارها از روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب تا به امروز شنیده ایم که انقلاب ما در کنار امدادهای غیبی خداوند با سه عامل ایمان مردم اهل استقامت، رهبری امام راحل و با وحدت و یکپارچگی و همدلی به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: این عوامل امروز نیز برای استمرار انقلاب نیاز است ما امروز به شدت باید براساس ایمان و با محوریت رهبری، مراقب وحدت و انسجام صفوف مسلمانان باشیم.

 خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: مبادا کسی با عنوان حزب، گروه و جریان سیاسی دلهای ما را ازهم دور کند، نمازجمعه، نماز جمعه همه اقشار است و هر کسی که رو به قبله می‌ایستد اهل نماز جمعه است مبادا کاری کنیم که دل‌ها برنجد.

وی بیان کرد: چه کسی گمان می‌کرد که زمینه خروج آمریکا از منطقه فراهم شود، سوریه را بتوان از زیر چکمه‌های ظالمانه آمریکا، اسرائیل، اروپا، فرانسه و سعودی‌های ملحد و داعش نجات داد؟ امدادهای خداوند تعالی به ما کمک کرد تا این امر تحقق یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اخیرا بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در یک سخنرانی مدعی شده که قصد خروج از یمن را دارد، حال این سوال مطرح است که آمریکا چه کاری قرار بود در یمن انجام دهد که تابحال نکرده است؟ هر زمانی اقدام به تجاوز کرد سیلی‌های محکمی از انصارالله یمن خورد و به ذلت کشیده شد و هر روز موشک‌های انصارالله روی سر شما فرود می‌آید و نمی‌توانید در این کشور بمانید.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر بایدن امروز تصمیم به خروج از یمن گرفته است به واسطه موشک بارانی است که از سوی انصارالله یمن به نیروهای آمریکایی وارد شده و این سیلی‌ها تجربه خوبی برای رییس جمهور جدید آمریکاست که دیگر فضایی برای ماندن در یمن ندارد، بنابراین نه مردم یمن باید فریب سخنان بایدن را بخورند و نه دیگران در تحلیل‌های خود دچار اشتباه شوند.

 وی اظهار کرد: در موضوع برگزاری برنامه‌های دهه فجر از مسئولان، هیئات مذهبی، مردم تشکر می‌کنیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحال برگزاری مناسبت‌های مذهبی هستند. البته همه وظیفه داریم محدودیت‌ها را رعایت کنیم تا به روزهایی بازنگردیم که فوتی‌ها و بسترهای بیماری کرونا در استان قزوین بسیار زیاد بود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها مجالس بسیار خوب و بانشاط برگزار شد که از همه عزیزان به واسطه پاسداشت این ایام الله تشکر می‌کنیم. همچنین میلاد حضرت صدیقه کبری(س) و میلاد امام خمینی(ره) بسیار خوب برگزار شد.

 خطیب جمعه قزوین بیان کرد: ما روز عزیز و یوم‌الله ۲۲ بهمن را در پیش داریم که امیدواریم با حضور ملت غیور و انقلابی ایران، و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم بهترین مدل بزرگداشت را داشته باشیم و امیدواریم در این روز بتوانیم وظیفه و دین خود را در حفظ شعائر دینی بجا آوریم.

وی  ادامه داد: برای شفای حضرت آیت الله ضیاءآبادی عالم ربانی و عالم قرآنی دعا می‌کنیم همچنین برای محقق و حافظ پژوه عزیز شهرمان آقای دکتر خرمشاهی که بیمار هستند طلب شفا می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: سالروز شهادت عماد مغنیه، سرداری که از جنس سردارسلیمانی بود را تسلیت عرض می کنم و امیدوارم با سیدالشهدا محشور باشند و برای درگذشتگان عرصه‌های مختلف، هنر و ورزش طلب بخشش دارم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آقای علی انصاریان جزو ورزشکاران خوب کشورمان بود که عموی بزرگوار ایشان حضرت حاج آقای انصاریان برای حفظ معنویت و ترویج دین در کشور تلاش‌های وافری دارند، از خدای متعال می‌خواهیم وی را مشمول غفران خود قرار دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha