جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، حضور مردم در صحنه، اندیشه توحیدی، تشکیل جبهه مقاومت و راهبری راهبران برخاسته از دل مکتب و از میان مردم را چهار عنصر بنیادین تشکیل‌دهنده حرکت‌های انقلابی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در مراسم افتتاح مدرسه علمیه مکتب‌الوحی و تجلیل از یاوران وقف و خیّرین حوزه علمیه خراسان با اشاره به چهار عنصر بنیادین تشکیل‌دهنده حرکت‌های انقلابی با تبیین و استناد به آیه «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» (فصلت/ ۳۰)، گفت: وجود این چهار عنصر در شکل‌گیری و تداوم حرکت‌های الهی همچون انقلاب ما، اجتناب‌ناپذیر است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: اگر زمانی یکی از این عناصر از بین برود، نمی‌توان انتظار داشت که اهداف انقلاب به ثمر بنشیند، بنابراین نباید لحظه‌ای غفلت کرد و چشم به غیرخدا دوخت.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به عبارت «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا» در این آیه، ابراز کرد: پیامبران و اولیاء، همه حرکت‌های الهی و خدایی را از مردم و با مردم شروع کردند و این یکی از مابه‌التفاوت‌ها و مابه‌الامتیازهای انقلاب‌های الهی در مقایسه با حرکت‌های مادی است.

وی در این رابطه اضافه کرد: حضور مردم، نقطه آغاز است و امام خمینی(ره) به عنوان رهبری آگاه، حکیم و سیاستمدار، از همین‌جا کار انقلاب را شروع کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در تبیین دومین عنصر بنیادین تشکیل‌دهنده حرکت‌های انقلابی، به عبارت «قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ» اشاره کرد و گفت: انقلاب الهی این‌طور نیست که بخواهد فقط خدا را اثبات کند و کار به کار کسی نداشته باشد و مانند برخی از ادیان و مکاتب تحریفی، با قدرت‌های الحادی و التقاطی جمع شود، بلکه انقلابیون، ذات حق تعالی و دستورات الهی را مدیر و تربیت‌کننده خود می‌دانند که این مسئله، هم جنبه نفی و هم اثبات دارد و شعارهایی چون «نه شرقی، نه غربی» را عامل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه با اشاره به عبارت «ثُمَّ اسْتَقَامُوا»، عنوان کرد: خیلی‌ها ادعای انقلابی‌گری می‌کنند و نفی غیرخدا و قدرت‌های سلطه‌طلب را در ذهن دارند، اما این ادعا نیاز به استقامت دارد، چراکه وقتی می‌گوییم رب ما خداست که در واقع به مستبدان داخلی، استعمارگران خارجی و صاحبان تفکرات الحادی و التقاطی، اعلام جنگ کرده‌ایم.

وی، حضور مردم در صحنه، اندیشه و نگاه وحیانی و تشکیل جبهه مقاومت را زمینه‌ساز پل ارتباطی میان زمین و آسمان عنوان کرد و افزود: اینجاست که الطاف خفیه الهی و آسمانی‌ها به کمک می‌آیند و نصرت الهی شامل حال انقلابیون می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان تصریح کرد: راهبری چنین حرکت‌هایی با هادیان و امامان «یدعون بأمرنا و ورثه الأنبیاء» و عالمان دینی است که همچون امام راحل(ره) از دل مکتب و از میان مردم برخاسته‌اند و رهبری می‌کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha