پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد احمدزاده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر هر سال بالغ بر ۲۰۰ وقف جدید ثبت می ‌شود که نشان دهنده توجه مردم به مقوله مهم وقف و اعتماد آنان به دستگاه وقف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در مراسم افتتاح مدرسه علمیه مکتب‌الوحی مشهد و تجلیل از یاوران وقف و خیرین حوزه علمیه خراسان گفت: وقف، سنت حسنه نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) و منبعی بی‌پایان برای بسیاری از فعالیت‌های ترویجی و فرهنگ‌ساز در زمینه قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه روحانیت در گذشته محل رجوع مردم بوده است و مردم بنا بر مقتضیات و ضرورت‌های زمانه خودشان، به حضور علما رسیده و موقوفاتی ایجاد می‌کرده‌اند، ابراز کرد: برای تکمیل منابع پایدار برای حوزه‌های علمیه، نیازمند تبلیغ مبلّغان و توجه ویژه آن‌ها به این امر هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به وجود بسترهای لازم برای همکاری اداره کل اوقاف و حوزه علمیه خراسان برای نهادینه‌سازی فرهنگ وقف و جذب موقوفات جدید، عنوان کرد: اقدامات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در چند سال اخیر در جذب و احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه در سه سال گذشته، کم‌نظیر و بسیار موثر بوده است.

حجت‌الاسلام احمدزاده افزود: حوزه علمیه از دیرباز به مسئله وقف توجه داشته است، اما در سه سال اخیر، با نگاه ویژه‌ای که مدیر حوزه علمیه خراسان به این امر داشته است، جهشی خوب در این زمینه اتفاق افتاده که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به رویکرد مثبت مردم به وقف در زمانه حاضر، گفت: در سال‌های اخیر هر سال بالغ بر ۲۰۰ وقف جدید ثبت می ‌شود که نشان دهنده توجه مردم به مقوله مهم وقف و اعتماد آنان به دستگاه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت احیاء و بهره‌وری موقوفات گذشته، اظهار کرد: امیدواریم موقوفات خاص حوزه به درجه‌ای از احیاء و توانمندی برسد که نیاز به کمک گرفتن از سایر موقوفات وجود نداشته باشد.

وی همچنین اهتمام ویژه مدیران مدارس به موضوعات معیشتی و اقتصادی طلاب را مهم دانست و با بیان اینکه هر مدرسه علمیه باید حداقل یک وقف منفعتی داشته باشد، افزود: مدیر مدرسه باید ضمن توجه به اولویت‌های آموزشی، تربیتی و پرورشی طلاب، شم اقتصادی و درآمدی خوب و سالمی داشته باشد و منابع اقتصادی پایدار برای مدرسه ایجاد کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha