سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
میعاد در سپیده دم

حوزه/ "میعاد در سپیده‌دم"؛ سریالی است با موضوع انقلاب اسلامی و به کارگردانی چهره شناخته شده تلویزیون یعنی"سعید سلطانی" و با بازی به یادماندنی "مجید مظفری" که انصافاً هنوز هم برای مخاطبان جعبه جادویی، تماشای آن جذاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بی شک یکی از نشانه هایی که هر ساله به خصوص در ایام الله دهه مبارک فجر و البته گاه در طول سال، یادآور روزهای خاطره انگیز انقلاب اسلامی و ماجراهای پیش و پس از پیروزی الهی ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ است، سریال هایی است که با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده و یا در آن ها به نحوی مشخص به مساله انقلاب پرداخته می شود.

در این روزهای خاطره انگیز، مناسب دیدیم نگاهی گذرا و اجمالی داشته باشیم به مهم ترین و به یادماندنی ترین این سریال ها که البته برخی از آن ها بارها بازپخش شده اند و انصافاً همچنان تماشایی و جذاب هستند.

یکی از این سریال ها، "میعاد در سپیده‌دم" به کارگردانی سعید سلطانی، کارگردان سریال های مطرحی چون" پس از باران"، "ستایش" و "در جستجوی آرامش" است که البته این سریال برای اولین بار سال ۷۷ از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت و البته سال گذشته از شبکه آی فیلم بازپخش شد.

در این سریال بازیگران شناخته شده و کاربلدی چون مجید مظفری، محمود عزیزی، گوهر خیراندیش، جمشید اسماعیل‌خانی، جمشید جهانزاده، شهره سلطانی، عباس امیری، انوشیروان ارجمند و ... به ایفای نقش پرداخته اند و داستان آن مربوط به سال ۵۷ و هنگامه شکل‌گیری تحولات شتابان انقلاب در آن سال باز می گردد.

در خلاصه سریال آمده است که شخصیت حامد با بازی مجید مظفری مبارز مسلمان ایرانی برای انجام مأموریتی ویژه به ایران می‌آید و همزمان با او الیاس با بازی جمشید جهانزاده یک مأمور مخفی اسرائیلی نیز وارد ایران می‌شود و درگیری میان این دو و نیز اتفاقات دیگر، قصه سریال را برای مخاطب جذاب می کند.

نویسنده این سریال، سعید سلطانی، کارگردان آن است که البته در نگارش فیلمنامه اولیه، حمید تمجیدی نیز به او کمک کرده و این همکاری البته باعث جذابیت بیشتر قصه و داستان برای مخاطب حساس و پیگیر ایرانی شده است.

مجید مظفری، بازیگر نقش اول این سریال که مخاطبان از او خاطره خوبی در ذهن به جهت ایفای درست نقش مربوطه دارند در جایی می گوید:" تنها چیزی که به خاطر دارم این است که آن سریال نخستین همکاری من با آقای سعید سلطانی بود که خوشبختانه منجر به همکاری‌های دیگری هم شد. بسیار کارگردان خوب و حرفه‌ای است و خاطرات خوبی را در این سریال رقم زدیم و شیرین‌ترین خاطره‌ای که از آن سال به خاطر دارم همین است. چون سال‌های بسیاری گذشته و نکته دیگری به ذهنم نمی‌رسد. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha