پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسن خمینی

حوزه/ امروز هیچ چیز مانند مشکل معیشت مردم، گرانی، فقر و تبعیض نمی تواند به سستی پایه های نظام بیانجامد. اداره کشور در دوران فشار آقای ترامپ ستودنی بود.هیچ عاملی نباید عزم دولت را در عبور از موانع مانع شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با آرمان های امام خمینی(س) گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای سلبی و ایجابی بزرگی دارد؛ آرمان هایی هم دارد و آفاتی هم پیش روی او است. بزرگترین دستاورد سلبی انقلاب، نفی سلطنت است. روزی که انقلاب پیروز شد، بعد از ۲۵۰۰ سال ریشه یک تفکر پوسیده در جامعه ما کنده شد. دستاورد دیگرش نفی استبداد یک قزاق بی سواد است. دستاورد دیگر آن نفی وابستگی به کشورهای دیگر است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی  افزود: فراموش نکنیم که از مشروطه و شاید سال های قبل از مشروطه تمام سیاسیون ایران و حتی آزادی خواهان چشم به خارج داشتند. اگرچه بعدا آزادی خواهان خودشان را از آن داستان جدا کردند ولی اینکه در آغاز مبارزه باید نگاه به بیرون باشد را تقریبا همه آنها داشتند. انقلاب در اهداف سلبی به توفیق رسیده و در این مملکت قطعا مردم با تبعیت از امام، و سیاستمداران، اندیشمندان، دانشگاهیان و حوزویان این دستاوردهای بزرگ را به دست آوردند.

وی با بیان اینکه انقلاب دستاوردهای ایجابی بزرگی داشته است، تصریح کرد: بزرگترین آنها تلفیق خواست مردم و خواست خدا در یک حکومت جدید است. در طول تاریخ ایران آزادی خواهی، استقلال خواهی و دینداری همواره با هم همراه نبودند و اتفاقا شکست ها همین جا بود. ولی انقلاب تنها حرکتی در چند سده اخیر است که این هر سه با هم تلفیق شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی ادامه داد: این دستاوردهای ایجابی در قالب قانون اساسی به عنوان یک میراث و در قالب وصیت امام، راه و خط امام به عنوان یک میثاق ملی در آورد. چون امام را پذیرفته بودند و از افق قلب و جان و روح آنها و تعهدی که او با مردم و مردم با او داشتند، خون خویش را در این راه به امضا گذاشتند. امروز این آرمان های سلبی و ایجابی پیش روی ما است. آفاتی هم پیش روی ما هست.

وی یادآور شد: امیرالمؤمنین(ع) عوامل سقوط حکومت ها، دولت ها و تمدن ها را در چهار چیز خلاصه می کند. مهمترین آنها این است که «تحقیر افاضل» شود. هرگاه بزرگان شما در انتهای صف قرار گرفتند و اندیشه، فرد یا گروهی توانست جامعه را از معرض خدمتگزاری افاضل حذف کند، به نظرم زنگ خطر برای آن جامعه است. دیگری «تضییع اصول» است؛ اینکه امر مهم به فراموشی سپرده شود. این نکته ای است که در سخنان رهبر معظم انقلاب بسیار هست.

سخنران این دیدار  تأکید کرد: هرکسی دلسوز کشور است این را می داند که هیچ چیزی در حال حاضر مثل مشکل معیشت مردم، گرانی، بیکاری و فقر نمی تواند به سستی پایه های نظام منجر شود. برای اینکه بزرگترین شاهد پیروزی انقلاب، کارآمدی نظام است. همت دولت در طول این سال ها و به خصوص دورانی که ترامپ نابخردانه و ظالمانه و در اوج حقد و کینه شدیدترین تحریم را اعمال کرد، ستودنی است. اما امروز جمهوری اسلامی باید از هرچیزی می تواند استفاده کند تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود. هیچ مانعی نباید عزم و اراده دولت و عبور از موانع ناخواسته برای رسیدن به رفاه عمومی و بالندگی اقتصادی مانع شود.

وی افزود: نام نیک امام و لسان صدقش در میان همه ما به نیکی هست و امروز من و شما وظیفه داریم که این نام را زنده نگه داریم. همت بیشتر با شجاعت بیشتر این تذکار نیک را گرامی بدارید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha