جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فیلم | ماجرای درخواست مسئولین دانشگاهی در سانتیاگو از حضرت آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ عضو هیئت‌علمی موسسه امام خمینی(ره) در نشست علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه محمدتقی مصباح یزدی» گفت: این عالم علوم دینی، سرباز مطلق ولایت فقیه بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم شبان‌نیا در نشست علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه محمدتقی مصباح یزدی» که با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی و علمی این عالم دینی به همت معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله مصباح‌یزدی در اشاعه بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه داشت، به طوری که برخی جلسه‌ها در حضور او شکل می‌گرفت و بر این باور بود که گام دوم انقلاب باید با نگاه جهادی دنبال و به تحلیل و ارزیابی پرداخته شود.

وی گفت: در زمان ۴۰ سالگی انقلاب که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید کار جدی در حوزه انقلاب صورت گیرد، علامه مصباح از اساتید و شاگردان خود درخواست کرد که کارگروهی در این زمینه تشکیل و بر اساس منویات رهبری موضوع‌های مرتبط با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب دنبال شود.

عضو هیئت ‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: آیت ‌الله مصباح در موضوع نقش مردم در حکومت اگر چه قائل به مشروعیت الهی بود، اما معتقد بود که انسان باید در حکومت اسلامی ایفای نقش کند.

وی افزود: متأسفانه امروز برخی برای اینکه سخنان آیت‌الله مصباح را تحریف کنند، برعکس فرمایشات او را منتشر می‌کنند و می‌خواهند این خط فکری تضعیف شود؛ آنان خوب می‌دانند که اگر سیره علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی زنده باشد، با مشکل روبرو می شوند و به همین جهت به تخریب می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین شبان‌نیا اظهار داشت: علامه مصباح به دنبال ایجاد اندیشه‌ها بود و خود را در مقام بندگی خدا قرار می‌داد و در مقابل سرزنش سرزنش‌گران و ملامت‌گران نیز متزلزل نمی‌شد.

وی به ویژگی‌های آیت الله مصباح یزدی پرداخت و گفت: نقطه ثقل مرکزی که در آثار و سیره علمی او به چشم می‌خورد، باورمندی عمیق وی به توحید بود.

این شاگرد آیت‌الله مصباح با اشاره به آخرین اثر علمی آیت الله مصباح‌ یزدی در مباحث نظام سیاسی اسلام با عنوان «حکیمانه‌ترین حکومت»، تصریح کرد: در این اثر همانند سایر آثارش مسائل توحیدی نمود بارز دارد.

وی افزود: این عالم دینی در زمانی که برخی صحبت‌ها با عنوان تحول مدنی و دموکراسی مطرح می‌شد تا انحراف دینی در جامعه ایجاد کنند،  با نگاه تمام جانبه و توحیدی وارد می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شبان‌نیا اظهار داشت: ایشان با نگاه مبنایی از توحید و بهره‌گیری از منطق عقل وارد حوزه مباحث سیاسی و اسلام می‌شد و همچنین دیدگاه‌های اسلام را به صورت نظام‌مند و پذیرفتنی مطرح می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح با عمل خود، بندگی مطلق را در مقابل خداوند آموزش می داد و معتقد بود که باید در مقابل خداوند بندگی مطلق کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha