جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: نوع سخن گفتن حضرت زهرا سلام‌الله علیها با فرزندان و خطاب قرار دادن با القاب متین و زیبا، همچنین نوع سخن این بانوی بزرگوار با حضرت علی علیه‌السلام به‌عنوان همسر و با رسول خدا به‌عنوان پدر از مضامین بسیار ارزشمند حدیث کساء است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب طی سخنانی در آستانه میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: بر اساس روایات متعدد در هنگام بروز و هجوم بلاها و ابتلائات مختلف در جامعه باید به بطن آن ابتلائات که نعمات الهی نهفته است توجه کرده و دست به دعا برداریم.

وی افزود: بر اساس روایت در بطن ابتلائات نعمات الهی نهفته است به همین علت بلا در رشد و کمال انسان مؤمن بسیار مؤثر بوده و می‌تواند خاصیت فرم دهی و صیقل روح دادن انسان را داشته باشد و انسان را در مسیر بندگی خداوند قرار دهد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اهتمام ورزیدن به قرائت حدیث کساء و توجه به محتوای بسیار ارزشمند این حدیث نظر و رحمت الهی را جذب می‌کند و بر اساس روایت قرائت این حدیث شریف، نزول رحمت الهی، نزول ملائکه در جمع قرائت کنندگان، زدوده شدن اندوه، برطرف شدن غم و برآورده شدن حوائج را به دنبال دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: محور اصلی حدیث شریف کساء، وجود مقدسه حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و این حدیث آموزه‌های بسیار ارزشمندی در خصوص تشکیل خانواده، تثبیت خانواده، توسعه خانواده، اهتمام به دعا، شیوه سخن گفتن مادران با فرزندان و همسران و والدین و… را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: اخلاق در خانه و مراجعه به منزل به هنگام پریشانی و گرفتگی‌های روحی و جسمی به‌درستی در حدیث کساء بیان‌شده است اما متأسفانه بعضی از مردان به‌صورت مجردی با رفقای خود به تفریح می‌روند و پریشانی‌های خود را بیرون از منزل جستجو می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اجتماع خانوادگی و خواندن دعا در شرایط امروز کرونایی و اهتمام به خواندن زیارت عاشورا، دعای کمیل، دعای توسل و… به همراه خانواده و اطفال از آموزه‌های حدیث کساء است که نباید از آن‌ها غافل شویم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: شیوه سخن گفتن حضرت زهرا سلام‌الله علیها با فرزندان و خطاب قرار دادن با القاب متین و زیبا، همچنین شیوه سخن گفتن این بانوی بزرگوار با حضرت علی علیه‌السلام به‌عنوان همسر و با رسول خدا به‌عنوان پدر از مضامین بسیار ارزشمند این حدیث شریف است.

وی افزود: مادران باید بدانند چگونه با فرزندان و همسران خود سخن بگویند و مواظب باشند ادب فرزندان نسبت به اجداد و بزرگ‌ترها رعایت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: زیبا و با عطوفت سخن گفتن رسول خدا با فرزند و نوادگان خود، توجه و توسل به حضرت زهرا سلام‌الله علیها در ابتلائات و رعایت ادب در حضور بزرگ‌ترها از دیگر آموزه‌های حدیث کساء است و باید بدانیم برای عرض حاجت دست به دامن حضرت زهرا سلام‌الله علیها بشویم چراکه حضرت شفیعه امت رسول خدا در روز قیامت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha