یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گرامیداشت روز زن - میلاد حضرت زهرا

حوزه/ سعیدی، ولایت مداری و دفاع از ولایت را از دیگر شاخصه های حضرت زهرا (س) عنوان کرد و بیان داشت: حضرت زهرا (س) با ایستادگی در مقابل ظلم ایستاد و از امام زمان خود دفاع کرد و هر کجا لازم بود وارد میدان شد و با سخنان و خطبه های کوبنده از ولایت دفاع و پشتیبانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، شیرین سعیدی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین‌دژ برگزار شد، با بیان این که زنان امروزی باید به علو مقام و شخصیت بزرگ حضرت زهرا (س) معرفت پیدا کنند، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) از نور الهی خلق شده است و قبل از بسته شدن نطفه ایشان خداوند به پیامبر الهی دستور می دهد که ۴۰ شبانه روز اعتکاف کرده و از مردم جدا شود و ائمه معصومین مادرشان حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگوی خود معرفی می کنند.

وی با بیان این که صبر، قناعت، گذشت و ایثار، عطوفت و عفیف و با حیا بودن از مهم ترین شاخصه های حضرت زهرا (س) است، تصریح کرد: سازش با سختی ها، ساده زیست بودن و متانت از مهم ترین شاخصه های حضرت زهرا (س) بود و در خانواده و برخورد با فرزندان و شوهر خود نهایت ادب را رعایت می کرد و باید برای ما الگو باشد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده با اشاره به الگوی عبادی و اجتماعی بودن حضرت زهرا (س) تصریح کرد: حضرت زهرا (س) نسبت به حواشی و اتفاقات پیرامون خود توجه و در جامعه حضور فعال داشتند و لازم است زنان امروزی با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) در جامعه نقش خود را ایفا کنند.

وی دختر نبوت، مادر امامت، همسر ولایت، هم کفو بودن با حضرت علی علیه السلام را از دیگر ویژگی های حضرت زهرا (س) دانست و گفت: حضرت زهرا (س) با خودسازی، با خدا بودن، خوش خلقی، عبادت و تدبیر در زندگی به این جایگاه دست یافته بود و تربیت درست فرزندان را از مهم ترین وظایف خود در خانه می دانست و فرزندان خود را از کودکی به عبادت و نماز خواندن عادت می داد.

سعیدی، ولایت مداری و دفاع از ولایت را از دیگر شاخصه های حضرت زهرا (س) عنوان کرد و بیان داشت: حضرت زهرا (س) با ایستادگی در مقابل ظلم ایستاد و از امام زمان خود دفاع کرد و هر کجا لازم بود وارد میدان شد و با سخنان و خطبه های کوبنده از ولایت دفاع و پشتیبانی کرد.

وی در پایان، به یاد همسایه ها بودن، نگه داشتن حرمت پیامبر(ص) و امام علی (ع) و تبعیت از فرامین الهی، سبقت در سلام دادن، اوج بندگی، تقید کامل به عفاف و حجاب، فعالیت سیاسی و اجتماعی را از دیگر ویژگی های حضرت زهرا (س) دانست و گفت: در جهت گیری های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) بهترین الگوی زنان جامعه است و متاسفانه امروزه عده ای با الگو گیری از جریان های غربی، نوع رفتار خود را هم با آن تنظیم می کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha