جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه جواد الائمه گلبهار

حوزه/ مراسم تقدیر از همسران اساتید مدرسه علمیه جواد الائمه(ع) گلبهار خراسان رضوی با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مراسم تقدیر از همسران اساتید مدرسه علمیه جواد الائمه(ع) گلبهار همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز بزرگداشت و تکریم مقام زن، با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس نژاد، امام جمعه موقت گلبهار در این دیدار به آیه ۲۱ سوره روم مبنی بر « و مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَکُمْ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ إِذا أَنْتُمْ بَشَرٌ تَنْتَشِرُونَ۲۰وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» اشاره و ابراز کرد: خداوند متعال در این آیه مبارکه به جایگاه والای مقام زن و نقش بانوان در خانواده تاکید نموده است.

وی با بیان این که در این آیه خداوند متعال نقش همسران را آرامش بخشی برای یکدیگر در فضای گرم خانواده عنوان کرده است، خاطر نشان کرد: همسران اساتید در فضای گرم خانواده، عامل تسکین، آرامش، صفا و صمیمت بوده و عملا در فضای یک خانواده سالم و پویا لازم است تا مردان و زنان مردان  هر دو به وظایف و رسالت های خویش در قبال یکدیگر پایبند باشند.

امام جمعه موقت گلبهار ادامه داد: در این میان نقش زنان در تامین آرامش محیط خانه دوچندان است چراکه زن می تواند سنگ صبور خانواده بوده و نقش بسزایی را در تسکین آلام و یا ناآرامی های خارج از خانه داشته باشد.

حجت الاسلام عباس نژاد با بیان این که اداره امور خانه نیز از اهمیت خاص برخوردار است و فضای صفا و صمیمت اقتضا می کند تا زنان همدوش مردان برای ایجاد رفاه تلاش کنند، عنوان کرد: می بایست زنان با صفای باطن و حسن سلیقه برخواسته از روحیه مهربان و هنرمند خویش، کانونی آراسته برای پرورش نسل آینده و موفقیت همسران فراهم کنند.

 ارائه بحث مسئول آموش مدرسه و اهدای هدایایی به همسران طلاب از دیگر برنامه های این مراسم بود که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد. 

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha