شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست همکاری حوزه علمیه استان همدان با معلمان پرورشی آموزش و پرورش

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه اولین گام در ایجاد انگیزه برای حضور دانش آموزان در حوزه، رفع ابهام از آینده شغلی است، گفت: معلمان پرورشی دانش آموزان را با ویژگی‌های حوزه آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین از اساتید حوزه علمیه همدان، عصر امروز در نشست همکاری حوزه علمیه استان با معلمان پرورشی، با اشاره به اینکه باید به تشریح چرایی ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان بپردازیم، اظهار داشت: ما در حوزه‌های علمیه به طلابی با دو ویژگی عالم و عادل نیاز داریم.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی، امروز ۷۰ هزار مسجد، حدود ۸۴۰ امام جمعه، ۲۵۶۹ دانشگاه و ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که هر کدام از این موارد نیاز به یک روحانی دارد.

حجت الاسلام حسینی یمین با بیان اینکه امروز دشمنان اصل دین را مورد هجوم قرار داده‌اند، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از جلسات درس خود با اشاره به ایجاد شبهات در جامعه توسط دشمنان، برطرف کردن و پاسخ به این شبهات را از وظایف روحانیت برشمردند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه فهم عمیق دین، انجام عمل صحیح در این راستا و رساندن آن به عقل و قلب مخاطبان، از مهم‌ترین وظایف روحانیت است، گفت: آنچه در حوزه تدریس می‌شود در دانشگاه نیز توسط اساتید آموزش داده می‌شود، اما باید ببینیم که تفاوت یک طلبه با دکترای فقه در چیست؟

وی افزود: هویت اصلی طلبه، انجام تبلیغ است و لذا تفاوت طلبه با یک فرد تحصیلکرده در دانشگاه در موضوعات فقهی، این است که او تمام وقت خود را به تبلیغ دین و خدمت به دین خدا اختصاص داده است.

حجت الاسلام حسینی یمین با بیان اینکه منبر و مسجد محل اصلی این تبلیغ است، خاطر نشان کرد: طلبگی به درد کسی می‌خورد که دغدغه دین داشته باشد و با استفاده از منبر و مسجد به تبلیغ دین خداوند و ارتباط گیری با مخاطبان خود بپردازد.

وی خطاب به معلمان پرورشی حاضر در جلسه یادآور شد: نکته لازم در معرفی حوزه‌های علمیه به دانش آموزان، چگونگی ایجاد انگیزه در بین آنها است که در این مدت معلمان پرورشی باید به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی یمین با تاکید بر اینکه باید زمینه آشنایی دانش آموزان با الگوهای موفق در بین روحانیت را فراهم کنیم، عنوان کرد: معرفی چهره‌های ملی و محلی موفق در جامعه روحانیت یکی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در ادامه به تشریح حداقل‌های ورود در عرصه طلبگی پرداخت و اظهار داشت: داشتن خانواده مدافع و یا موافق اسلام و انقلاب یکی از ضروریات مهم برای طلبه است که همراهی خانواده و حمایت و رضایت قلبی آنها، راه را برای او هموارتر خواهد کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه درس خواندن در حوزه نه از نظر حجم و نه محتوا قابل مقایسه با دانشگاه و یا مدارس نیست، ابراز کرد: استعداد بالا در درس خواندن و فراگیری مطالب از دیگر حداقلی‌های حضور در حوزه می‌باشد و فرد نباید به حوزه علمیه نگاهی دنیایی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی یمین در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط بیشتر بین معلمان پرورشی با حوزه‌های علمیه، یادآور شد: باید دانش‌آموزان را با برخی سختی‌ها و شرایط طلبگی نیز آشنا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha