جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: اگر با قوت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در عرصه‌های مختلف وارد شویم، جریان نفوذ دشمن داخلی و خارجی را منهدم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در مراسم اختتامیه دوره تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان در ساختمان شماره دو مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد، با بیان اینکه هر حرکت تحولی باید با بررسی پیشینه و وضعیت موجود، برای آینده برنامه‌ریزی راهبردی داشته باشد، گفت: حوزه علمیه مشهد به تعبیر رهبر معظم انقلاب در متن حکم انتصاب اعضای شورای عالی این حوزه « یکی از کهن‌ترین و پربارترین مراکز علمی تشیع و مَهد پرورش بزرگان نام‌آور در دانش‌های عقلی و نَقلیِ اسلامی در طول چندین قرن است. »

مدیر حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه حرکت تاریخی امام راحل(ره) تأثیر بسزایی در جای‌جای ایران به‌ویژه در حوزه‌های علمیه گذاشت، افزود: تحت تأثیر این حرکت بزرگ، حوزه علمیه خراسان در تکاپوی فراگیری و پژوهش معارف انقلاب، گام‌های خوبی را برداشت و روحانیون مبارزی همچون شهید هاشمی نژاد و ... را پرورش داد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به حضور جریان ساز و تشکیلاتی رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه مشهد اشاره و ابراز کرد: نگاه نظام‌مند مقام معظم رهبری در راستای تشکیل تمدن اسلامی که به نام تئوری دینی جامع و هدفمند، مطرح بود، یکی از نقاط رشد حرکت‌های انقلابی حوزه مشهد محسوب می‌شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: سیره عملی مقام معظم رهبری در مشهد به لحاظ هدفمندی و تشکیل منظومه فکری، بی‌نظیر بود و با نگاهی ملی و بین‌المللی، برنامه‌ریزی می‌شد.

وی با بیان این موضوع که منظومه فکری و جهادی رهبر معظم انقلاب برای همه مشخص بود، تصریح کرد: ایشان در آن زمان، اولین گزینه مخاطبان خود را، عموم مردم در نظر گرفتند و با تکیه‌بر اسلام، مردم را همراه و همدل خود می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، افزود: رهبر معظم انقلاب حلقه‌های تشکیلاتی مردمی را با آموزش‌های توأم با پژوهش، حلقه‌های طلبگی، دانشجویی، صنفی و ... تشکیل داده بودند و در مقابل لیبرال‌ها و مارکسیست‌های غرب و شرق، می‌ایستادند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: ایشان با اصول و پایه‌های نظام دینی، همانند یک تئوریسین، در حال شکل دادن نظامی تحت عنوان حکومت اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، به بحث جریان شناسی مقام معظم رهبری در کتاب « انسان ۲۵۰ ساله» اشاره و ابراز کرد: جریان شناسی و دشمن‌شناسی مهم‌ترین مسئله است و نفوذ از داخل تلاش می‌کند درخت انقلاب را خراب کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بابیان اینکه امروز بزرگ‌ترین رکن در حوزه‌های علمیه، مسئله سیاسی است، مطرح کرد: اگر باقوت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در عرصه‌های مختلف وارد شویم، جریان نفوذ دشمن داخلی و خارجی را منهدم خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، ضمن تأکید بر استمرار دوره‌های تربیت مدرس، گفت: بحث تربیت مربی، بزرگ‌ترین کار تحولی است که در حوزه علمیه خراسان شکل گرفت و تاکنون حدود سه هزار استاد در این طرح حضور دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است در طراحی دوره‌های تربیت مربی، منظومه‌ی فکری رهبر معظم انقلاب، مبتنی بر عرصه‌های عبادی، سیاسی و اعتقادی ایشان، مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است، در این مراسم از برترین‌های دوره تربیت مربی معارف انقلاب اسلامی بر اساس امتیازات کسب‌شده و فعالیت‌های صورت گرفته در طول آموزش‌ها، تقدیر شد..

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha