پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیدآفرینی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در شرایط کنونی آن چه می تواند هدف دشمن در یأس پراکنی در جامعه را خنثی کند، اهتمام جدی و صادقانه مسئولان در امر خدمت رسانی است.

حوریه خدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که در این مقطع حساس تاریخ انقلاب اسلامی، یکی از مهم ترین رویکردها باید اهتمام در رابطه با اُمیدآفرینی در جامعه باشد، اظهار داشت: آن چه مسلم است این که دشمن در پی یأس پراکنی در جامعه ماست و آن چه بیش از هر چیز می تواند مانع از تحقق این هدف شوم دشمن شود، تلاش بی وقفه مسئولان در امر خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: متاسفانه عملکرد برخی مسئولان از جمله مدیران دولت فعلی به گونه ای است که بیم آن می رود در آینده با تداوم این روند نامناسب، مردم نسبت به اصل نظام هم بدبین شوند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: آن چه ما در فقه خوانده ایم و علمای ما بر این اساس، مبانی فقهی را برای عموم بیان کرده اند، ناظر به این است که این مباحث فقهی و نگاه اسلامی در جامعه به خصوص در بحث مدیریت ها و تصمیم گیری ها مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که در این صورت خواهیم توانست به اهداف مدنظر در جامعه و حاکمیت اسلامی دست یابیم.

وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این که باید قانون برای همه به صورت علی السویه اجرا شود و ما در اجرای قانون اگر گزینشی عمل کنیم نباید انتظار داشته باشیم که مردم نیز حرف ما را گوش کنند.

خدایی ادامه داد: از سوی دیگر باید بدانیم آدرس غلط دادن به مردم در مباحث دینی بسیار خطرناک است و لذا اگر چیزی را یقین داریم که در فقه وجود دارد، باید آن را به شکل صحیح بیان کنیم، به ویژه آن که در عصر ارتباطات و رسانه، نمی توان در این باره پنهان کاری داشت، چه آن که این طرز رفتارها باعث سلب اعتماد عمومی می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آن چه ضرورت دارد این که مسئولان و مدیران کشور، حقیقتاً صادقانه و متعهدانه با مردم رفتار کنند و طوری عمل نکنند که برای توجیه رفتارهای نادرست خود، آدرس غلط به مردم داده و اطلاعات ناقص و ناصحیح را بیان کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بی شک صداقت داشتن با مردم و ایجاد شفافیت در این رابطه، اعتماد ساز است و هر جا که ما اعتماد عمومی را مخدوش دیده ایم، عمدتاً به خاطر عدم صداقت با مردم است و این که متعهدانه و مسئولانه در مواجهه با مسایل جامعه رفتار نکرده ایم.

وی افزود: همین مردم بودند که با تبعیت از امام راحل، انقلاب کرده و مسئولان را بر کرسی مدیریت نشاندند و لذا وظیفه مدیران و مسئولان است که با مردم صادقانه رفتار کرده و از هیچ کوششی برای خدمت رسانی مخلصانه و بی منت به آن ها دریغ نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha