شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمدی فقیه

حوزه/ جشنواره هنرهای آسمانی مدارس علمیه هرمزگان، با حضور آیت الله احمدی فقیه، در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، آیین افتتاحیه جشنواره هنرهای آسمانی مدارس علمیه هرمزگان، پیش از ظهر در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام نادر حقیقی، مدیر حوزه علمیه هرمزگان در این مراسم گفت: طلاب این جشنواره در رشته های صوت و لحن با حضور ۳۰ شرکت کننده و ۷ گروه تواشیح و سرود با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود: مراسم اختتامیه جشنواره امشب با حضور حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد.

در ادامه، دکتر علی رئوفی، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: راهبری دینی جامعه به طلاب سپرده شده است و شما به عنوان نمادها و الگوهای مردم در علم و عمل هستید.

وی با اشاره به غربت قرآن در میان مردم، افزود: برخی ها فقط چهره رحمانی خداوند را برای مردم تبلیغ میکنند در حالی که قرآن به پیامبر (اشداء علی الکفار و رحماء بینهم) را هم معرفی میکند.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه سخنران دیگر این جشنواره با تبریک ایام الله دهه فحر، گفت: هرچند نام شهر یزد به عنوان دارالمومین شناخته شده است، اما مردم هرمزگان از لحاظ ایمان و اعتقاد بسیار نمونه هستند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: لذت و شیرینی اوائل دوران طلبگی ام را هیچ وقت فراموش نمی کنم که علما ما را تشویق به حفظ قرآن و تدبر در آن می کردند.

وی اظهار کرد: اگر در جامعه ما همه چیز را در صدق ببینیم خداوند به آن برکت می دهد و این شرط اول طلبگی است.

موسس مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس اذعان کرد: قرآن واقعیت انسان را به اراده او می داند، مثل اراده حضرت امام(ره) که جمهوری اسلامی را به وجود آورد و فرمود نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha