جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز از حضور بانوان بی حجاب توریست در مسجد نصیرالملک شیراز انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، امروز در گردهمایی ائمه جماعات منطقه یک شیراز که در مسجد الرجا این شهر برگزار شد، با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج، اظهار کرد: خداوند در این آیه نشانه های بندگان خوب خود را نام می برد که یک از آنان اقامه نماز است.

وی همچنین به ویژگی های افرادی که اقامه نماز می کنند اشاره کرد و افزود: کسانی موفق هستند که نماز را اقامه می کنند، در یک برهه ای که در کسوت مشاور امور روحانیت استاندار مهندس رضا زاده حضور داشتم بنا به درخواست استاندار به منظور معرفی مدیر موفق، عده ای مبلغان جوان را مامور کردیم که در اوقات نماز در ادارات و مراکز حضور داشته باشند نتیجه این چنین شد که مدیر موفق مدیری بود که در صف نخست نماز جماعت حضور داشت و مدیر ضعیف و ناتوان مدیری بود که اهمیتی به نماز جماعت نمی داد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با تاکید بر اینکه مدیری موفق است که به اقامه نماز جماعت اهمیت دهد، تصریح کرد: وقتی به کسی قدرت می دهیم باید اول انگیزه آن اقامه نماز باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ قاضی نمی تواند ادعا کند، که پرونده ای در دست دارد و دو طرف پرونده انسان های متدین هستند،وضعف ایمان نداشته اند، از این رو اکثر مشکلات جامعه به دلیل فاصله از مساجد است،.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه در شیراز ۴۰۰ مسجد وجود دارد، گفت: اگرچه شاید برخی بگویند این تعداد مسجد در شیراز مطلوب است اما من می گوییم نه تنها مطلوب نیست، بلکه این تعداد کم است، در سال ۸۳ بحرین برای تبلیغ حضور داشتیم، با وجود اینکه جمعیت آن ۹۰۰ هزار نفر بود در واقع کمتر از شیراز ۱۰۰۰ مسجد داشتند، بنابراین تعداد مسجد های شیراز کم است.

وی ضمن انتقاد از حضور توریست ها در مسجد نصیر الملک شیراز و عدم نظارت مراکز مسئول به این مسجد، افزود: اخیرا تصاویری از مسجد نصیر الملک مشاهده شده است که توریست های خارجی با سر برهنه عکس گرفتند، طبق نظر فقها ورود اهل کتاب به مساجد جایز نیست، توریست ها  اجازه ندارند حتی به روضه منوره حرم مطهر شاهچراغ(ع) وارد شوند، اما مشاهده می کنیم که به راحتی با کسب اجازه از مراجع زیربط به مسجد که بالاتر از امام زاده است، وارد می شوند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در پایان مدیر مسجد را امام جماعت دانست و عنوان کرد: امام جماعت باید مدیر مسجد باشد، متاسفانه در برخی مساجد هیئت امنا تصمیم گرفته اند درب مسجد بسته شود، در صورتی که مسجد وقف است و ارث پدر کسی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha