شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 943906
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
تصاویری از مرحوم آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ یکی از نکاتی که در مرحوم آیت الله مصباح متبلور بود و حضرت آقا نیز در پیام خود به آن اشاره کردند استقامت در صراط مستقیم و زبان گویای ایشان در اظهار حق بود.

خبرگزاری حوزه | چهل روز غمبار از فوت علامه بصیر و فقیه مجاهد مرحوم حضرت آیت‌الله مصباح یزدی می گذرد. با اینکه زمان طولانی از ارتحال ایشان نگذشته است ولی سنگینی فراغ و نبود ایشان واقعا جانکاه و بسیار سخت است. در روز تشییع و وداع، مردم و طلاب برای ایشان انصافا سنگ تمام گذاشتند و آن تشییع باشکوه و کم سابقه را برگزار کردند که غیر از این نیز انتظار نبود.

رهبر معظم انقلاب خود فرمودند که سوگوار این برادر قدیمی و عزیز خود هستند چرا که یک مجاهد و یار صمیمی خود را از دست دادند. بیان عظمت شخصیت وجودی آیت‌الله مصباح کار آسانی نیست و افرادی که سالها محضر ایشان بودند خود به این قضیه معترفند که از گفتن این همه عظمت ناتوان هستند.

همان طور که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود اشاره کردند عدم وجود شریف آیت الله مصباح، خسارت و ضایعه بزرگی برای حوزه های علمیه است. خسارتی که به سادگی قابل جبران نیست و به تحقیق ثلمه ای بود که لایسدها شیء. دشمنان این نظام و انقلاب که حقد و کینه فراوانی از حضرت علامه داشتند، بعد از ارتحال ایشان نیز نتوانستند خوشحالی خود را پنهان کنند و با بهانه هایی که به دستشان رسید به تخریب چهره وجیه آیت‌الله مصباح پرداختند و این هم یکی دیگر از مظلومیت های یار دیرین امام و رهبری بود.
یکی از نکاتی که در مرحوم آیت الله مصباح متبلور بود و حضرت آقا نیز در پیام خود به آن اشاره کردند استقامت در صراط مستقیم و زبان گویای ایشان در اظهار حق بود. نکته ای بسیار مهم که متأسفانه بعضی از طلاب و اساتید حوزه از آن غافل هستند. اظهار نظر به موقع، دفاع دقیق و محکم از نظام و انقلاب مخصوصا رهبری عظیم الشان انقلاب، حضرت امام خامنه ای در بعضی موارد یا وجود ندارد یا بسیار دیر هنگام صورت می گیرد که باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشت. رضوان الهی بر عالم مجاهد و فقیه پارسا مرحوم آیت الله مصباح یزدی که هر چه از زمان فوت ایشان می‌گذرد، جای خالی این عزیز سفر کرده بیشتر احساس می شود.

حجت احسان بخش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha