پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: خون شهدا و قلم علما هویت ساز ملت است و نکته هویت سازی است که این دو ارزش گران سنگ در کنار همدیگر قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام حسن شعبانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی آیت الله فقید محمد تقی مصباح یزدی در مسجد جامع تبریز برگزار شد، گفت: خون شهدا و قلم علما هویت ساز ملت است و نکته هویت سازی است که این دو ارزش گران سنگ در کنار همدیگر قرار می‌گیرند. 

وی ادامه داد: اهل بیت(ع)، قلم علما را با خون شهدا با همدیگر مطرح کردند که اتفاقی نبوده است و این موضوع صرفاً برای نشان دادن وزن قلم علما نبوده است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد:  امروزه در جامعه مطرح است که هویت را در کشور و شهر و در آذربایجان همان قلم علما و خون شهدا ساخته است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: فرهنگ ما اگر خواهان سر و سامان گرفتن است از حوزه‌های علمیه ، دانشگاه و جلسات علمی سر و سامان خواهد گرفت و این یک طرز فکر اشتباهی هست که با چاپ کردن یک جلد کتاب می‌توان هویت یک جامعه را هدف قرار داد. 

وی تصریح کرد: ملت ایران در روزهای تحریم و جنگ نیز دانشجویان و طلبه‌های بسیاری را تربیت کرده و همزمان با آن به رشد کشور نیز همت گماشته‌اند. 

حجت الاسلام شعبانی افزود: همان گونه که با شرایط سخت توانستیم در عرصه‌های مختلف علمی رشد کنیم هویت خود را نیز خودمان خواهیم ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha