جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بی‌حرمتی به مسجد در کیپ‌ تاون، ابراز نگرانی جوامع اسلامی

حوزه/ پلیس کیپ تاون پس از آنکه اوباش با تخم مرغ به مسجدی در یکی از محله‌های این شهر حمله کردند، وارد عمل شده و پرونده‌ای را برای خسارت به اموال این مسجد باز کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، پس از اینکه هفته گذشته، عده‌ای اوباش به مسجد بیت الاواد در آتلون، یکی از محله‌های شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی حمله کردند و خساراتی به اموال این مسجد وارد شد، پلیس بالاخره وارد عمل شد.

 ابتکار عمل ادیان کیپ تاون و انجمن رهبران مذهبی کیپ غربی در این رابطه در بیانیه‌ای اعلام کردند که حدود ساعت ۱۰ شب سه شنبه، چهار اتومبیل به آرامی از کنار مسجد بیت الاواد عبور کردند و دیده شده که یکی  از سرنشینان این وسیله نقلیه شروع به پرتاب تخم مرغ به سمت مسجد کرده و سپس به سرعت از محل گریخته‌اند.

هر دو نهادو انجمن اسلامی اظهار داشتند که از این حادثه به شدت ناراحت هستند و موضوع را به پلیس گزارش داده‌اند.

این سازمان‌ها در بیانیه مشترکی گفتند: در حالی که این حادثه جزئی است، اما زیربناهای شوم خشونت از پیش برنامه‌ریزی شده علیه جامعه اسلامی باعث نگرانی جدی می‌شود ، خصوصاً در شرایطی که آزار و اذیت مداوم رخ می‌دهد.

یکی از مقامات ابتکار عمل ادیان کیپ تاون گفت: تاریخ به ما آموخته است که اعمال کوچک تحقیرآمیز بدون کنترل به راحتی به خشونت‌، درگیری و آسیب‌های بدتر تبدیل خواهند شد.

وی افزود: بنابراین ما مجبور هستیم که چنین اقداماتی را به خصوص در این زمان شیوع بیماری که استرس اضافی بر جامعه حکم‌فرماست جدی تلقی کنیم. این موارد نه تنها مجرمانه و بی‌رحمانه هستند بلکه به طور بالقوه بسیار التهاب‌زا می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha