پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام توکل

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با تاکید بر اینکه تنها روش خروج از حجاب ظلمانی پیروی از اهل‌بیت علیهم‌السلام و انبیای الهی است، گفت: بیشتر انسان‌ها در انجام اعمال نورانی مشکلی ندارند و نماز و غیره را انجام می‌دهند اما مشکل در ترک اعمال ظلمانی است چرا که تمام اعمال حسنه با یک تهمت و غیبت نابود می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل طی سخنانی در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: عالمی که در آن هستیم عالم دنیا و حجاب نام دارد و بعد از مرگ عالم آخرت و شهود است.

وی افزود: عالم دنیا را عالم حجاب می‌گویند چون انسان بعضی چیزها را نمی‌بیند و نمی‌شنوند و استشمام نخواهد کرد اما وقتی به عالم آخرت برود نادیدنی‌ها را خواهد دید و ناشنیدنی‌ها را خواهد شنید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برای خود عالم حجابی نیست و فقط انسان‌ها در حجاب هستند چراکه عالم گسترده است و انسانی که دچار محجوبیت شود به محرومیت نیز دچار خواهد شد اما در عالم آخرت همه‌چیز مشهود خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حجاب ظلمانی که در درون انسان است تا دم مرگ با انسان همراه است مگر افرادی که بتوانند این حجاب ظلمانی را کنار بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین توکل یادآور شد: تنها روش خروج از حجاب ظلمانی با پیروی از اهل‌بیت(ع) و انبیاء الهی امکان‌پذیر است در غیراینصورت حجاب‌های دیگری نیز پدیدار می‌شود و تا حجاب‌ها وجود داشته باشد محجوبیت و محرومیت در پی خواهند بود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: انسانی که دچار حجاب شود نمی‌تواند یک زندگی ملکوتی داشته باشد و گام اول برای زدودن حجاب، از بین بردن ظلمت‌های اکتسابی مثل گناه و معاصی است که چاره‌اش یک توبه و استغفار حقیقی است.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت توبه، ندامت است و علامت ندامت حقیقی این است که انسان مصمم شود دیگر به سمت معاصی نرود.

استاد اخلاق تأکید کرد: انسانی که در همین دنیا حجاب‌ها را کنار و از تعلقات، خود را رها بخشد، می‌تواند در همین دنیا نیز به عالم شهود دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین توکل افزود: در ماه رجب درهای رحمت الهی بازشده و خداوند پذیرای توبه‌کنندگان است و برای از بین بردن ظلمات ایجاد نورانیت حقیقی لازم است.

وی در ادامه گفت: برای ایجاد نورانیت حتماً لازم است به واجبات مقید باشیم و در درون خود تقید ایجاد نماییم که این تقیدات می تواند نورانیت عظیمی ایجاد کند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بیشتر انسان‌ها در انجام اعمال نورانی مشکلی ندارند و نماز و غیره را انجام می‌دهند اما مشکل در ترک اعمال ظلمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین توکل یادآور شد: عدم ترک اعمال ظلمت زا، تمام توشه‌های اکتسابی نورانیت زا را مفت به باد خواهد داد و باید از معاصی دوری بجوییم چراکه گناه دارای ظلمت و تعفن است و باطن را به ظلمت و تعفن دچار خواهد کرد.

وی تأکید کرد: راهنمای انسان برای رسیدن به نورانیت و زدودن حجاب و ظلمت‌های باطنی پیروی و تبعیت عملی از خاندان عصمت و طهارت است چراکه اوامر اهل‌بیت(ع) در حقیقت اوامر الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اهل‌بیت(ع) طیب و طاهر هستند و هیچ‌گاه با انسان متعفن کار نخواهند داشت مگر انسان خطاکار و گناه‌آلود دست از معاصی بردارد و مطیع محض اوامر الهی و تقوای حقیقی را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha