پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 945216
۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

حوزه/ نشست هم اندیشی جامعه روحانیت شهرستان فیروزکوه با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست فصلی اعضای جامعه روحانیت شهرستان فیروزکوه با حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان، در قم برگزار شد.

ساخت حوزه علمیه حضرت رقیه(س) شایسته غربت نیست

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی آهنگران، رئیس جامعه روحانیت فیروزکوه و نماینده طلاب و فضلای منطقه دماوند و فیروزکوه در این نشست با تقدیر از تلاش های مسئولان شهرستان فیروزکوه گفت: امیدواریم با تلاش‌های مجدانه مسئولان و مردم به ویژه دلسوزان فرهنگ دینی، این شهرستان در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

وی با بیان این که فعال‌سازی حوزه علمیه خواهران در این شهرستان به عنوان اولویت فرهنگی محسوب می‌شود، ابراز داشت: راه‌اندازی مجدد مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) به ویژه ساخت مدرسه‌ای مستقل برای طلاب خواهر، برکات فراوانی را شامل این منطقه خواهد کرد.

از ایده‌های علمای شهرستان فیروزکوه استقبال می‌کنم

همچنین حجت الاسلام حسن حیدری، امام جمعه فیروزکوه، در این نشست با اشاره به این که منطقه فیروزکوه نیازمند توجه بیشتر در عرصه فرهنگ دینی است، تصریح کرد: شایسته است موانع حضور استادان مدرسه علمیه خواهران این شهر برطرف شود تا روند درسی و علمی طلاب با اختلال روبه رو نشود، از این رو فراهم‌سازی زیرساخت‌های نرم افزاری در اولویت قرار دارد.

وی خطاب به فضلای این شهرستان اظهار کرد: بی‌تردید در مسیر ترویج فرهنگ دینی و حل مشکلات این شهر اصیل و مؤمن نیازمند نظرات و ایده‌های صاحب نظران و علما و فضلای شهر هستیم.

علمای بلاد پشتوانه دین و دینداری هستند

ابوالقاسم مهری، فرماندار شهرستان فیروزکوه و از مهمانان نشست زمستانه جامعه روحانیت این شهر، در سخنانی به جایگاه ارزشمند روحانیت در ارتقای مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: شهرستان فیروزکوه به حضور چنین جمعیت ولایی و انقلابی در منطقه نیازمند است.

وی با اشاره به روند ساخت حوزه علمیه حضرت رقیه(س) افزود: حوزه علمیه پشتوانه دین و دینداری محسوب می شود؛ از این رو در شهرستان فیروزکوه زمینه همکاری نهادها برای تحقق دغدغه های فرهنگی و دینی مردم عزیز فراهم است.

مهری همچنین مشارکت واقفان و خیّران دینی، جامعه روحانیت و مسئولان سیاسی و فرهنگی را در پیشبرد اهداف کلان این شهرستان ضروری دانست.

ساخت حوزه علمیه خواهران نیازمند آینده‌نگری مدیران فرهنگی

همچنین حبیب شعبانی، رئیس اداره راه و شهرستازی فیروزکوه با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع فضلای این شهرستان گفت: خوشبختانه فرماندار مردمی و میدانی و امام جمعه محترم شهرستان فیروزکوه، پیگیری‌های جدی خود را برای راه‌اندازی حوزه علمیه حضرت رقیه(س) آغاز کردند که در این مسیر، اداره راه و شهرسازی نیز، خود را همراه این حرکت بزرگ فرهنگی می‌داند.

وی با تأکید بر این که در نظر گرفتن شرایط آینده و کلان در ساخت حوزه علمیه ضروری است، خاطرنشان کرد: امیدواریم حوزه علمیه خواهران به گونه‌ای ساخته شود که در سال‌های آینده بتواند پذیرای طلاب خواهر از استان‌های همجوار هم باشد و از سوی دیگر معیارهای آموزشی و استانداردهای یک مرکز علمی مطلوب را دارا باشد.

در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی دریاباری، دبیر جامعه روحانیت فیروزکوه، با تقدیر از حضور مسئولان شهرستان فیروزکوه در قم، چنین نشست‌های مشترک را در خدمت‌رسانی به مردم ولایتمدار فیروزکوه مؤثر دانست.

گفتنی است، چند تن از اعضای جامعه روحانیت فیروزکوه در این نشست به تبادل نظر درباره مسائل مختلف شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha