سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 945593
۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مرمت و بازسازی مسجد العونیه در عمان کامل شد

حوزه/ در بیانیه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عمان آمده است که پروژه مرمت و بازسازی مسجد العونیه، یک مسجد قدیمی در این کشور، پس از دو سال بالاخره به پایان رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofoman، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در کشور عمان، اخیراً پروژه مرمت و بازسازی مسجد العونیه یک مسجد تاریخی واقع در ولایت وادی بنی خالد را به اتمام رسانده است. این درحالی است که تکمیل این پروژه نزدیک به دو سال به طول انجامید.

در بیانیه‌ای که توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به صورت آنلاین منتشر شده، آمده است: در طی مراحل مرمت و بازسازی، مسجد احیا شد و طرح معماری آن به روشی مطابق با موقعیت و جایگاه اصلی و ابتدایی این مسجد از نو حفظ شد. قطعات منسجم ترمیم و قطعات فروریخته با مواد سنتی و همچنین مصالح مشابه آنچه از قبل ساخته شده بود بازسازی شد. از موارد آن بخش مدرسه قرآن در این مسجد است.

این بیانیه افزود:  نسخه مشابهی از محراب قدیمی منحصر به فرد نیز ساخته و در این مسجد گذاشته شد. لازم به ذکر است  نسخه اصلی محراب به عنوان یک اثر تاریخی و باستان‌شناسی با دستور سلطان هیثم بن طارق، زمانی که وی وزیر بوده، به موزه ملی عمان ، منتقل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha