جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصویر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کندری گفت: ما به دنبال ایجاد وحدت رویه در زمینه ریل گذاری و قانون نویسی برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی هستیم و می خواهیم با حوزه علمیه قم در این موضوع هماهنگ باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسین کندری در نشست با مسئول کمیته مرکزی کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه قم ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: ماده واحده مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اعتبار و نحوه اعطای امتیاز علمی به حوزه علمیه خراسان ابلاغ شده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در جلسه شورای عالی حوزه علمیه خراسان مطرح شد بحث آیین نامه نویسی و تنظیم مقررات دقیق برای برگزاری کرسی آزاداندیشی در این حوزه بود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: ما خواهان استفاده از تجربیات حوزه علمیه قم در مواجهه با مسائل مرتبط با آیین نامه برگزاری کرسی های آزاداندیشی در حوزه هستیم.

وی اظهار داشت: هدف حوزه های علمیه خراسان و قم هدف واحدی است و آن هم ارتقاء سطح دانشی و بینشی و ارزشی حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین کندری یادآور شد: ما به دنبال ایجاد وحدت رویه در زمینه ریل گذاری و قانون نویسی برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی هستیم و می خواهیم با حوزه علمیه قم در این موضوع هماهنگ باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نصرتی در ادامه این نشست ضمن خیرمقدم به هیئت اعزامی از حوزه علمیه خراسان گفت: تاکنون ۲۵۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه قم برگزار و به اتمام رسیده اند و تعداد زیادی کرسی نیز به صورت نیمه تمام هستند؛ اما متأسفانه به خاطر شرایط کرونایی به وجود آمده قریب سه ماه است که کرسی های آزاداندیشی حوزه قم تقریباغیرفعال شده اند.

وی افزود: تاکنون در ۱۶ استان شوراهایی در زمینه برگزاری کرسی های آزاداندیشی تشکیل شده است.

مسئول کمیته مرکزی کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه قم گفت: آیین نامه ها و گواهی ها به صورت متمرکز در کمیته مرکزی کرسی های آزاداندیشی حوزه قم تنظیم می شوند؛ اما سایر مسائل مرتبط به این کرسی ها به خود مراکز و استان ها واگذار شده اند.

وی اظهار داشت: باید در کرسی های آزاداندیشی سهولت در اجرا را در نظر بگیریم و سخت گیری هایی را که در کرسی های نظریه پردازی وجود دارد در مورد آن ها به کار نبریم.

حجت الاسلام و المسلمین نصرتی افزود: کرسی های آزاداندیشی فقط برای دانشگاه ها نیستند و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری این کرسی ها مطلق بوده و مختص مرکز علمی خاصی نیستند.

مسئول کمیته مرکزی کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کرسی های آزاداندیشی در حوزه های علمیه با حضور و شرکت اساتید صاحب نامی برگزار می شوند.

وی گفت: باید تدبیری برای ایجاد امنیت و حریم امن برای افرادی شود که به بیان دیدگاه های جدید و چالشی خود در قالب کرسی های آزاداندیشی می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: هر کرسی آزاداندیشی در حوزه متشکل از افراد ناقد، دبیر، داور و ارائه دهنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha