جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: ما در این سال ها پرونده های بسیاری را بررسی کرده ایم که خیلی از آن ها تمام شرایط اخذ مجوز را برای تأسیس مرکز پژوهشی نداشتند و شورای اعطای مجوزها هم به واقع در این موارد تسامح نکرده و نمی کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا جمشیدی صبح امروز در دیدار با هیئت اعزامی از حوزه علمیه خراسان که در رأس آن معاون پژوهش این حوزه حضور داشت، گفت: نظام های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و حتی فرهنگی در مراکز و مؤسسات مختلف اگر در تعادلی قرار نگیرند طبیعتاً باعث می شود اختلاف سطوحی ایجاد گردد و سرریز شدن را به دنبال خواهد داشت؛ در آن زمان است که شرکت کنندگان و دانشجویان آن ها دچار سردرگمی و جابجایی هایی می شوند که نتیجه ای جز اتلاف وقت برایشان نخواهد داشت.

وی افزود: در همه دنیا اینگونه است که سعی می شود که همه سازمان ها در این نظام ها با هم توافق داشته باشند و وحدت رویه را بهترین گزینه می دانند.

رئیس کمیسیون واحدهای پژوهشی حوزوی خاطرنشان کرد: گاهی آیین نامه ها ممکن است اشکالاتی را داشته باشند که حوزه علمیه قم در عمل نتواند آن ها رفع کند؛ اما این به آن معنا نیست که حوزه خراسان نیز نتواند از پس آن اشکالات بر بیاید.

وی اظهار داشت: باید در مورد توان علمی و مالی مراکز پژوهشی و نگاه بینشی اعضای آنها برای اعطای مجوزها به آن ها دقت زیادی شود.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی گفت: ما در این سال ها پرونده های بسیاری را بررسی کرده ایم که خیلی از آن ها تمام شرایط اخذ مجوز را برای تأسیس مرکز پژوهشی نداشتند و شورای اعطای مجوزها هم به واقع در این موارد تسامح نکرده و نمی کند.

وی عنوان داشت: باید هماهنگی خوب و مداومی بین حوزه های قم و خراسان برقرار شود و همه ما پای این عهد بمانیم تا از ایجاد توقعات بیجا جلوگیری به عمل آید و نگذاریم فضای مقایسه ایجاد گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha