پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ‌کندری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در سطح جامعه اسلامی و در عرصه بین المللی به همراه حوزه علمیه قم حرکت علمی بزرگی را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین کندری صبح امروز در جلسه با اعضای کمیسیون مراکز پژوهشی  حوزه قم گفت: حوزه  علمیه خراسان و قم هرچه بتوانند در مسیر یکسان سازی قوانین قدم های بیشتری بردارند، قطعاً توفیقات بیشتری نیز برایشان حاصل خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم قانونی که در راستای اجرای ماده واحده ابلاغ شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه خراسان نوشته می شود، قانونی باشد که هم مورد تأیید شورای عالی حوزه خراسان قرار گیرد و هم با قوانین حوزه علمیه قم مطابقت و هماهنگی لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کندری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در سطح جامعه اسلامی و در عرصه بین المللی به همراه حوزه علمیه قم حرکت علمی بزرگی را رقم بزنیم.

وی اظهار داشت: باید در مورد توان علمی و مالی مراکز پژوهشی و نگاه بینشی اعضای آنها برای اعطای مجوزها به آن ها دقت زیادی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی گفت: ما در این سال ها پرونده های بسیاری را بررسی کرده ایم که خیلی از آن ها تمام شرایط اخذ مجوز را برای تأسیس مرکز پژوهشی نداشتند و شورای اعطای مجوزها هم به واقع در این موارد تسامح نمی کرد.

وی عنوان داشت: باید هماهنگی خوب و مداومی بین حوزه های قم و خراسان برقرار شود و همه ما پای این عهد بمانیم تا از ایجاد توقعات بیجا جلوگیری به عمل آید و نگذاریم فضای مقایسه ایجاد گردد.

حجت الاسلام جواد رفیعی سپس ضمن تبریک میلاد امام جواد علیه السلام و تشریح سیر اداری اعطای مجوز مراکز پژوهشی حوزوی بیان داشت: پیشنهاد من این است که برای حفظ وحدت رویه و هماهنگی بیشتر در تنظیم قوانین و آیین نامه ها یک کمیسیون تلفیق تشکیل شود.

دبیر کمیسیون مراکز پژوهشی حوزوی تصریح کرد: این کمیسیون می بایست هر چند ماه یکبار جلسه داشته باشد و اعضای آن که متشکل از نمایندگان حوزه خراسان و حوزه قم هستند به بررسی قوانین و آیین نامه های تنظیم شده یا در دست تنظیم بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha