سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / دیدار معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام مقیمی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه گفت: ما به طور کامل آماده همکاری با حوزه خراسان در موضوع تنظیم قوانین مرتبط با ماده واحده ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی ظهر امروز در نشستی با هیئت اعزامی از حوزه خراسان که در رأس آن معاون پژوهش این حوزه حضور داشت و در دفتر معاون پژوهش حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: باید وحدت رویه را رعایت کنیم تا از سوء استفاده ها و ناهماهنگی های احتمالی بین حوزه های قم و خراسان جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: باید هماهنگی را به نحوی عملیاتی کرد که آنچه در ذیل حوزه های علمیه قم و خراسان تعریف شده اند، زیر نظر همان حوزه مربوط به خودش فعالیت نماید.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم افزود: در هنگام تنظیم آیین نامه ها باب تداخل ها و سوء استفاده ها باید بسته شود.

وی اظهار کرد: جلوگیری از تداخل نیازمند تنظیم دو آیین نامه داخلی در هرکدام از حوزه های علمیه خراسان و قم است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: ما به طور کامل آماده همکاری با حوزه خراسان در موضوع تنظیم قوانین مرتبط با ماده واحده ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به این حوزه هستیم.

وی افزود: اطلاعات مربوط به شوراها و آیین نامه های اجرایی پژوهش حوزه علمیه قم در سایت معاونت پژوهش موجود است و برای حوزه خراسان می تواند قابل استفاده باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم بیان داشت: باید عضویت شورای عالی حوزه خراسان نیز در داخل آیین نامه اعطای مجوزها لحاظ شود تا بتوان از ظرفیت علمی و تجربی این شورا نیز بهره گرفت.

وی گفت: باید تعاملات مستمری بین دبیرخانه های کمیسیون های مختلف در معاونت پژوهش حوزه های علمیه قم و خراسان برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی تصریح کرد: باید هم تبادل اطلاعات و تجربیات و هم تفاهم، توافق و هماهنگی در امور اجرایی بین حوزه قم و خراسان همچنان برقرار باشد و تقویت گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha