یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بازدید  معاون آموزش حوزه های علمیه  از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی معاونت پژوهش

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: آموزش ما باید به‌اندازه‌ای باشد که از داشته‌های خودمان برای نداشته‌های خودمان فکری بکنیم، این یعنی پژوهش؛ ازاین‌رو اگر خروجی آموزش، پژوهش نباشد پس معلوم می‌شود، آن آموزش، آموزش درستی نیست و ابتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ستادی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت برگزار شده است،‌ در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، گفت: آموزش باید پژوهش محور یا پژوهش مدار باشد.

وی در ادامه افزود: علمای تراز ما در طول تاریخ همیشه پاسخگوی پرسش‌های افراد بوده‌اند؛‌ یکی از مسائلی که ما داریم مسائل مستحدثه است، مستحدثه یعنی مسائل جدیدی که باید به آن پاسخ دهیم و مستحدث یعنی الآن پاسخ نقد نداریم و باید از موجودی‌ خودمان برای آن پاسخ تهیه کنیم و این یعنی پژوهش.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد اظهار داشت: آموزش ما باید به‌اندازه‌ای باشد که از داشته‌های خودمان برای نداشته‌های خودمان فکری بکنیم، این یعنی پژوهش؛ ازاین‌رو اگر خروجی آموزش، پژوهش نباشد پس معلوم می‌شود، آن آموزش، آموزش درستی نیست و ابتر است.

وی با شاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی معاونت پژوهش ابراز کرد: این نمایشگاه با توجه به مشکلات و ظرفیتی که وجود دارد، کار فاخر و تحسین‌برانگیزی است و نمودارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر شاهد رشد خوبی در نشریات، ‌کتاب سال و ... هستیم و هر سال هم بهتر می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خاطر تأکید کرد: با توجه به انتظاراتی که از ما است و مسؤولیتی که متوجه مدیران حوزه و حوزه‌های علمیه در گام دوم انقلاب شده است تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم و باید سرعتمان را خیلی بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر مدیریت خوبی شکل گرفته و فعالیت‌ها ریل‌گذاری شده است، مسائل رصد، آسیب‌شناسی و نیازشناسی می‌َشود و با توجه به این فعالیت‌ها از موازی کاری، کارهای تکراری، کم‌کاری و ... پیشگیری می‌شود.

شایان‌ذکر است، در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی مدیر ترویج پژوهش، حجت‌الاسلام والمسلمین فرهنگیان مدیر مراکز و امور پژوهشی و حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی پژوهشی نیز حضور داشتند و به تشریح فعالیت‌های پژوهشی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha