پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی / معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ جانشین حوزه علمیه خوزستان گفت: مدارس علمیه هر منطقه باید محور تمام فعالیت‌های دینی، اجتماعی، سیاسی و جهادی در آن منطقه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی‌زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، در مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الانبیاء اهواز، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت‌الاسلام غیاث‌الدین طباطبایی، متولی مدرسه خاتم‌الانبیا، اظهار داشت: مدرسه علمیه خاتم‌الانبیاء یکی از بهترین مدارس علمیه استان خوزستان بوده و این نشان‌دهنده همراهی حجت‌الاسلام طباطبایی و هماهنگی و انسجام بین متولی و مدیریت مدرسه است.

وی با اشاره به طرح امامان محله حوزه علمیه خوزستان اذعان داشت: یکی از برنامه‌های حوزه علمیه خوزستان این است که مدارس علمیه هر منطقه محور تمام فعالیت‌های دینی، اجتماعی، سیاسی و جهادی در آن منطقه باشند.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، در ادامه از زحمات ارزنده حجت‌الاسلام وحید نریمیسایی، مدیریت سابق مدرسه علمیه خاتم‌الانبیاء اهواز، تقدیر کرد و ابراز داشت: حجت‌الاسلام نریمیسایی مدیری بسیار خوب و موفق بوده و بنده شاهد بودم که وی در دوران مدیریتشان بسیار منظم بوده و توانست با ایجاد هماهنگی و انسجام بین متولی، کادر، اساتید و طلاب مدرسه به‌خوبی مدرسه خاتم‌الانبیاء را مدیریت کند.

وی افزود: یک مدیر برای اینکه بتواند مدیریت خوبی داشته باشد باید در عین مهربانی، قاطع هم باشد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، مدیر جدید مدرسه علمیه خاتم‌الانبیاء را استاد فاضل و نخبه حوزه علمیه خوزستان دانست و گفت: انتظار حوزه علمیه خوزستان از مدیریت جدید این است که در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و انتظارات مقام معظم رهبری از حوزه علمیه در جهت  تربیت طلاب جامع و در طراز انقلاب گام بردارد.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، به برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: بحمدالله در حوزه علمیه خوزستان موفق شدیم برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت بسیار خوبی تنظیم کنیم و هم اکنون به دنبال ارتقای سطح حوزه خوزستان در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: حوزه علمیه خوزستان با هدایت‌های آیت‌الله موسوی جزایری و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گام‌های بسیار خوبی برداشته که به‌عنوان‌مثال می‌توان از برگزاری امتحان شفاهی پایه ده، برگزاری امتحان شفاهی درس خارج، برگزاری امتحان استادی، راه‌اندازی مدارس علمی چه در سطح سه و چه در سطح ۴، تأسیس مدرسه آموزش عالی حوزوی امیرالمؤمنین و ایجاد رشته‌های متعدد در سطح استان و ایجاد دروس خارج رسمی در استان نام برد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده در پایان گفت: طلاب حوزه علمیه خوزستان به اعتراف اساتیدی که از قم برای تدریس و ارزیابی طلاب به خوزستان آمده‌اند در مقایسه با سایر طلاب از لحاظ علمی، تهذیبی، جهادی و سیاسی چند درجه بالاتر بوده و این ثمره شجره طیبه‌ای است که آیت‌الله موسوی جزایری بنا نهادند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha