پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عالم زاده

 حوزه / معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: برای رفع مشکلات طلاب، حوزه های علمیه  نیاز به مشارکت با دیگر افراد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری، ظهر امروز در جمع معاونین تهذیب مدارس علمیه استان قزوین گفت: اگر اخلاق و تربیت، پایه تعلیم و آموزش قرار نگیرد، با کوچکترین تزلزل روحی و اخلاقی کل این بنا سست خواهد شد و بتدریج فرو خواهد ریخت.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: اگر اخلاق و تربیت، پایه تعلیم و آموزش قرار نگیرد، با کوچکترین تزلزل روحی و اخلاقی کل این بنا سست خواهد شد و بتدریج فرو خواهد ریخت.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری تصریح کرد: اساتید، کارشناسان تربیتی و سایر همکاران در بخش معاونت با توجه به تعامل تنگاتنگ با طلاب، جایگاه الگومحوری در انتقال مفاهیم ارزشی، اخلاقی و منش رفتاری دارند که طی فرآیند زمانی، دستیابی به اهداف تربیتی مجموعه را محقق خواهند کرد.

وی فضائل اخلاقی را بهترین راه رسیدن به کمال انسانی و تقرب الهی دانست و بیان کرد: هدف مجموع تهذیب حوزه های علمیه، تقویت مسئله تهذیب و اخلاق و تربیت طلبه کارآمد و با اخلاق برای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

وی اظهار کرد: یکی از ارکان هویت طلبگی در کنار تفقه در دین و تبلیغ، تهذیب نفس است و اگر کسی به حوزه بیاید و در این قسمت نتواند آنگونه که شایسته است و امام زمان(عج) انتظار دارد به خود سازی و تزکیه نپردازد باید بداند که هویت طلبگی او کامل نشده است و چنین طلبه ای به موفقت علمی و معنوی نخواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری عنوان کرد: انسان نباید در دستگاه تعلیم و تعلم از تزکیه و تهذیب نفس غفلت کند و باید همه شئون زندگی خود را در راستای عبودیت تنظیم نماید.

رفع مشکلات طلاب نیازمند همت و همکاری نهادهای مختلف با حوزه علمیه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha