جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاح مسجد

حوزه/ با همت موءسسه احیای امر امیرالمومنین(ع) تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی و کمک خیرین و همکاری اهالی روستای سید صفری، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این روستا در دوطبقه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم افتتاح فضای معنوی و فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای سید صفری شیراز با حضور مسئول ستاد مناسبت های مذهبی و رئیس امور مساجد و خیریه ای دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی، حجت الاسلام و المسلمین شکوری برگزار شد.

حجت الاسلام محمدتقی فاضل نماینده موسسه احیای امر امیرالمومنین(ع) در استان فارس با اشاره به اقداما ت خیر خواهانه موسسه، اظهار کرد: این موسسه طی بیست سال اخیر  توفیق داشته در ۲۰۰ نقطه کشور فعالیت های عام المنفعه خیریه ای از قبیل ساخت و ساز مساجد و خانه عالم، امور درمانی، رسیدگی به ایتام فقرا و نیازمندان و همچنین کمک به آسیب دیدگان از حوادث طبیعی دربیش از ۱۰استان کشور را با کمک خیرین و مشارکت های مردمی انجام دهد.

نماینده موسسه احیاء امر امیرالمومنین(ع) در تشریح چگونگی مشارکت موسسه در ساخت مسجد روستای سید صفری شیراز، اظهار کرد: حدود سه سال قبل بر اساس  درخواست های اهالی روستا متوجه شدیم در حاشیه شیراز عده ای از مومنین ساکن هستند که دارای مسجد نیمه کاره ای بوده و شورای محل به واحد امور مساجد این موسسه تقاضا دادند که پرونده درخواست در این شورا بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت و توفیق خدمتگزاری در روستا حاصل شد.

وی عنوان کرد: این گونه امور با کمک خیرین که به مرجعیت شیعه اعتماد دارند و آمادگی و حمایت های  خود را به مؤسسه تحت اشراف اعلام می کنند، پس از بررسی درخواست های محلی و میزان مشارکت اهالی و سپس تایید توسط مؤسسه در دستور کار قرار می گیرد، چرا که مؤسسه وابسته به اعتبارات دولتی نیست و بر اساس مشارکت خیرین و مردم اداره می شود، لذا  پاسخگوی سیل تقاضاها و نیاز ها نیست. در تکمیل  این مسجد هم  اگر مساعدت  مردم خوب روستا نبود به نتیجه نمی رسید.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین شکوری هم از اهالی، خیرین و دست اندرکاران ساخت مسجد تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha