شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید در چند ماه منتهی به انتخابات در جلسات حلقات صالحین، در راستای افزایش مشارکت مردم و نیز بیان شاخص‌های انتخاب اصلح کار و فعالیت مضاعفی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست سرمربیان حلقات صالحین شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: در زمینه‌های فرهنگی و تربیتی نیاز مبرمی به کار تشکیلاتی داریم که این موضوع در بستر شجره طیبه صالحین ایجاد شده است.

وی افزود: برای تحقق اهداف این حوزه، باید دقت کنیم حلقات صالحین یک‌طرفه نباشند؛ زیرا در این صورت کارکرد حلقات صالحین همانند منبر سابق می‌شود که در دوره کنونی کارایی کافی را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه استاد و سرمربی به جلسه حلقات صالحین آمده، سخنرانی کند و برود، تقریباً مانند مجالس و منابر سابق می‌شود در حالی که باید در حلقات صالحین بحث و تحلیل صورت گرفته و مسائل نقد و بررسی شوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید جلسات حلقات صالحین مصوبه و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری داشته باشد و در ادامه کار پیگیری شده تا مصوبات اجرایی شود؛ زیرا مواردی مانند بحث و تحلیل دو طرفه، پیگیری مصوبات و ... نقاط تفاوت حلقات با منابر سنتی است و اگر محقق نشوند شاید حلقات صالحین به نسبت منابر سنتی ثمره بیشتری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه البته تحقق این موارد به میزان کار و وقت گذاری و پیگیری بستگی دارد، تصریح کرد: اگر از ظرفیت حلقات صالحین به نحو احسن استفاده شود آثار مثبت بسیاری خواهد داشت.

ضرورت کار تشکیلاتی برای مقابله با جنگ نرم دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در حالی که دشمن برای مقابله با نظام و اسلام کار تشکیلاتی می‌کند، ما هم باید با کار تشکیلاتی جلوی دشمن را بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت طرح مباحث و مسائل روز در حلقات صالحین، اظهار کرد: باید در هر جلسه‌ای مهم‌ترین مسئله آن مقطع را شناسایی کرده و راجع به آن بحث و گفت‌وگو کنیم؛ زیرا اگر در رابطه با موضوع سخن «هرچه پیش آمد خوش‌آمد» باشد این جلسات نمی‌تواند تأثیرگذاری زیادی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: به‌عنوان‌مثال یکی از مسائلی که جامعه در ماه‌های آینده با آن روبرو می‌شود موضوع انتخابات است؛ ازاین‌رو شایسته است در این چند ماه در حلقات صالحین درباره انتخابات صحبت شود.

رویکرد روحانیت فعالیت برای مشارکت همگانی و حضور حداکثری در انتخابات رویکرد باشد

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه در انتخابات حق حمایت شخصی ندارند، اما در قصه انتخابات چند سطح وجود دارد، اظهار کرد: سطح اول دعوت به مشارکت همگانی در انتخابات و زمینه‌سازی برای حضور حداکثری در این عرصه است که حلقات صالحین و ائمه جمعه و جماعات باید در این زمینه فعالیت کنند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: اگر مشارکت در انتخابات کم شود طمع‌های دشمن نسبت به نظام افزایش می‌یابد و این موضوع باید برای مردم تبیین و تفهیم شود.

وی با اشاره به اینکه سطح دوم فعالیت درزمینهٔ انتخابات بیان شاخص‌ها است، اظهار کرد: در این زمینه جهت‌گیری مقام معظم رهبری تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی است و ما روحانیان باید شاخص‌های مطروحه از سوی رهبر معظم انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ما روحانیان و ائمه جمعه و جماعات باید در زمینهٔ بیان شاخص‌ها در انتخابات به‌گونه‌ای رفتار کنیم که خود مردم تصمیم بگیرند نه اینکه ما برای آن‌ها تصمیم بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید تصمیم‌ساز باشیم نه تصمیم گیر، افزود: روحانیان و ائمه جمعه و جماعات می‌توانند در عرصه انتخابات بدون ورود به مصادیق، شاخص‌ها را مطرح کرده و تصمیم‌ساز باشند و کاری کنند که مردم درست تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بخش سوم فعالیت در زمینهٔ انتخابات ورود به مصادیق و معرفی افراد است که ائمه جمعه حق ورود به این بخش را ندارند و به جد باید از آن پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: باید در چند ماه منتهی به انتخابات در حلقات صالحین، در راستای افزایش مشارکت مردم و نیز بیان شاخص‌ها کار و فعالیت مضاعفی صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha