پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انبار غذا در مسجد ویریجنیا از این ماه آغاز به کار کرد

حوزه/ مسجد مسرور واقع در مناسس، در ویریجنیای آمریکا ، اعلام کرد که از آغاز ماه مارس، فعالیت‌هایش را به خانواده‌های نیازمند در سرتاسر این منطقه گسترش خواهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از princewilliamliving، مسجد مسرور در شهر مناسس، واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا تصمیم به راه اندازی یک انبار غذا برای خانواده‌های نیازمند منطقه گرفته است.

این مسجد با همکاری یک سازمان خیریه محلی با نام «انسانیت در درجه اول» که هدف آن ترویج صلح و تسکین رنج نیازمندان اعلام شده است، اقدام به راه اندازی این بانک غذایی کرده است.

درحالی که مسجد مسرور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، اما فعالیت‌های آن متوقف نشده و آن‌ها در همین راستا انبار غذا را راه اندازی کرده‌اند که ابتدا به صورت یک انبار کوچک آغاز به کار کرده و هم اکنون رشد نموده است و هر دو هفته یک بار به ۱۰۰ تا۱۲۰  نفر از اعضای جامعه کمک‌رسانی می‌کند.

آن‌ها تهیه غذا را ابتدا از محصولات فاسدنشدنی آغاز کردند و سپس محدوده کار خود را گسترش داده و هم اکنون گوشت و دیگر محصولات را نیز اهداء‌می‌کنند. هنگامی که غذاها به مسجد سپرده می‌شود تا روزی که به نیازمندان تحویل داده شود، این مواد غذایی در مسجد ذخیره می‌گردد.

داوطلبان انبار غذا اکثراً اعضای مسجد مسرور هستند که به جمع آوری، طبقه بندی و توزیع غذا و همچنین کارهای جانبی در انبار غذا به صورت روزانه کمک می‌کنند.

شهلا احمد مدیر انبار غذا در این باره گفت: همه اعضایی که با انبار غذا کار می‌کنند اعضای مسجد هستند. یک تیم در حال خرید غذا هستند و یک تیم داوطلب نیز می‌آیند و کیسه‌های غذا را آماده می‌کنند. یک روز قبل از توزیع، برای هر کسی که درخواست کرده است یک یادآوری برای فردا ارسال و ایمیل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درب انبار غذا به روی همه مردم باز است و ما تبلیغ و اعلام می‌کنیم که بیاید و غذا تحویل بگیرد. هر کسی می‌تواند بیاید و ما صرف نظر از ظاهر و وضعیت او، کمک‌رسانی می‌کنیم.

به گفته وی تمامی مردم در منطقه می‌توانند از صفحه انبار غذا درخواست ثبت کنند و در روزهای توزیع غذا را تحویل بگیرند.  اگر آنها نتوانند خانه‌های خود را ترک کنند ، گزینه تحویل وجود دارد. هدف این مسجد این است که فارغ از محدودیت‌ها، رحمت را به همه نشان دهد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha