پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قمی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین جلسه هیئت امنای بنیاد هدایت با اشاره به نقش مراکز مختلف در تعالی مسجد و شبکه امامت، گفت: بنیاد هدایت سرمایه ارزشمندی است که به عنوان علاج اساسی در این مسیر می توان روی آن حساب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس هیئت امنای بنیاد هدایت در نخستین جلسه هیئت امنا و هیئت مدیره بنیاد هدایت که در مسجد مقدس جمکران برگزار ‌شد، ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور اعضای هیئت امنا، اظهار داشت: ما می‌خواهیم برای حل مسائل از روش‌های خود استفاده کنیم و دنبال آدرس‌های دیگر نرویم. بر این اساس برای حل ریشه‌ای مسائل مکتبی، هویتی و فرهنگی سراغ مسجد و امام آمدیم.

وی تصریح کرد: به نظر می آید تحولات بزرگ اجتماعی را باید از مسجد آغاز کرد. نه تنها سازمان تبلیغات بلکه هر دستگاه فرهنگی حاکمیتی باید در سبد وظایف خود توجه به جایگاه مسجد را داشته باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ثبت بنیاد ملی هدایت را یکی از مقدماتی دانست که برای تحقق تعالی شبکه امامت نیاز بود و در شرح وظایف این بنیاد، گفت: این مرکز متکفل به ثمر رساندن ایده‌ها، طرح‌های مد نظر هیئت امنا است تا به پشتوانه راهنمایی‌ها و حمایت های شما بزرگواران بتوانیم گام های رو به جلویی را برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در معرفی ویژگی های اعضا و کارکنان بخش های مختلف بنیاد هدایت، اظهار داشت: اینها جمعی هستند که در این زمینه سوابق خوبی دارند و شبانه روز زحمت می کشند و عزم خود را برای رسیدن به اهداف مجموعه جزم کرده اند.

وی تصریح کرد: بیش از پنج هزار مسجد در شبکه امامت ما وجود دارد که خیر و برکت این امامان در روستاها، شهرها و حاشیه شهرها به مردم می رسد و حضورشان در صحنه موجب هدایت مردم شده است.

امکان افزودن روحانیون طرح هجرت به شبکه امامت

رئیس هیئت امنای بنیاد هدایت با اشاره به اینکه تعداد امامان محله به راحتی قابل افزایش است، گفت: حدود ۳۵۰۰ روحانی در طرح هجرت حوزه علمیه شرکت کرده اند؛ درباره چگونگی اتصال این افراد به شبکه امامت و بهره مندی از این ظرفیت، با آیت الله اعرافی رایزنی‌هایی داشته ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در شبکه ائمه جماعات نیز افرادی را داریم که برای پذیرش مسئولیت امامت محله به فعلیت نزدیک هستند. بنابراین با شناسی افراد در گستره ملی به این نتیجه رسیدیم که شبکه امامت به راحتی می تواند توسعه کمی پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تأکید بر اینکه شبکه امامت نباید به این تعداد محصور شود، گفت: باید کاری کنیم که در فضای حوزه های علمیه نظام ارزشی به این سمت برود که برای طلبه امام محله شدن حائز اهمیت باشد؛ همچنین عموم مردم نیز به این سمت بروند که نسخه های اصیل، بومی، مکتبی و روحانی محور می تواند حلال مسائل مهمی مانند آسیب های اجتماعی باشد.

وی با توجه به این که بسیاری از مجموعه ها در زمینه مسجد و امامت مشغول به فعالیت هستند، بیان داشت: کار بنیاد هدایت سرمایه ارزشمندی است که به عنوان علاج اساسی در این مسیر می توان روی آن حساب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha