سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به موضوع تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مقولاتی که می‎تواند تضمین کننده امنیت باشد، رسیدگی به وضعیت معیشت مرزنشینان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم، رئیسی امروز در  جلسه شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شمال غرب کشورکه با حضور استانداران، مسئولان بلندپایه امنیتی استان‎های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان و کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امنیتی که امروز در منطقه غرب و شمالغرب کشور برقرار است، مرهون رشادت های ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی و سایر شهدای این مناطق است.

وی، تحقق امنیت پایدار در گرو تمهید شرایط و مقدماتی است که سرفصل آن از بین بردن زمینه ها و بسترهای ناامنی عنوان کرد و  ارتقاء وضعیت معیشتی و اقتصادی مرزنشینان را یکی از راهکارهای اصلی برای از بین بردن زمینه‎ها و بسترهای ناامنی دانست و گفت: گزارشات بیانگر آن است که بخش‎های مختلف امنیتی و اطلاعاتی کشور توفیقات گسترده‎ای را در راستای برقراری امنیت در حوزه های مختلف در مناطق غربی و شمالغربی کشور داشته اند و بر همین مبنا باید با تحقق امنیت پایدار، این بهره مندی مردم منطقه از نعمت امنیت دائمی و همه جانبه باشد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به بازدید خود از مجتمع فولاد ارومیه ادامه داد: مجتمع فولاد ارومیه ظرفیت اشتغالزایی برای قریب به ۳ هزار نفر را دارد و با وجود تجهیز ۸۵ درصدی امکانات، به دلیل وجود مشکلاتی وارد مدار تولید نشده است؛ باید این قبیل مشکلات تولیدی در استان های غربی کشور سریعا رفع شود تا به رونق و توسعه اقتصادی کشور و نیل به امنیت پایدار در این مناطق کمک کند.

وی در ادامه به موضوع تبادلات مرزی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مقولاتی که می‎تواند تضمین کننده امنیت این مناطق باشد، رسیدگی به وضعیت معیشت مرزنشینان است و در مقوله تبادلات مرزی، موضوع تجهیز گمرکات به دستگاه‎های کنترلی الکترونیکی پیشرفته از ضروریات است؛ همچنین تبادل کالاها در مرز نیز باید تابع سیاست های صادراتی و وارداتی کشور باشد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین رئیسی به موضوع بازاراچه های مرزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: طرحی که به عنوان جایگزین بازارچه‎های مرزی بود بنا بر گزارش مسئولان استان های مرزی و مسئول قرارگاه حمزه، توفیق نداشته است، لذا باید با انجام کار کارشناسی همه جانبه، موانع ایجاد بازارچه های مرزی رفع شده و مرزنشینان برای انجام تبادلات مرزی ساماندهی شوند.

وی همچنین به موضوع ساماندهی پیله وران اشاره کرد و گفت: پس از سفر استانی به کرمانشاه بنا بر این شد که مسئولان استان کرمانشاه طرحی را در زمینه ساماندهی پیله وری ارائه کنند که ما این طرح را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه داده ایم و تصویب آن را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به ضرورت هماهنگی کمیته های حقوقی، عملیاتی، اقتصادی و فرهنگی شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شمال غرب اشاره کرد و ضمن تقدیر از اقدامات کمیته عملیاتی در زمینه استقرار امنیت در مناطق غرب و شمالغرب کشور، از عدم تحرک و پویایی کمیته های اقتصادی و فرهنگی این شورا انتقاد کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha