سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در جمع معانمان تهذیب مدارس علمیه لرستان، تصریح کرد: اساتید برای گسترش معارف تهذیبی در حوزه های علمیه تلاش جهادی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والسملمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب حوززه های علمیه، امروز در نشست معاونان تهذیب ۱۳ مدرسه علمیه استان لرستان، در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، با اشاره به اینکه برای گسترش معارف اخلاقی و تهذیبی در حوزه های علمیه باید برنامه ریزی های منسجم و هدفمند صورت گیرد، گفت: برای نهادینه کردن معارف تهذیبی در مدارس باید اساتید با اخلاص و سعه صدر، آموزه های اخلاقی و معنوی در بین طلاب را نهادینه کنند.

وی با اشاره به نقش اساتید حوزه در گسترش اخلاق قرآنی در حوزه های علمیه، افزود: علاوه بر طلاب، اساتید یک بال دیگر تهذیب هستند و برای نهادینه کردن معارف تهذیبی  همتی والا داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه طلاب برای کسب معارف تهذیبی و قرآنی تلاش جهادی داشته باشند، خاطر نشان کرد: طلاب کارگزاران تهذیب در جامعه هستند و باید با تهذیب نفس و کسب معارف قرآنی بتوانند رسالت تبلیغی خود را در جامعه انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در پایان با اشاره به اینکه برای گسترش برنامه های تهذیبی در مدارس برنامه ریزی دقیق انجام شود، یادآور شد: برای تحقق این امر باید اساتید و معاونان تهذیب در مدارس مسائل اخلاقی را موضوع یابی نمایند و براساس آن ها برنامه های قرآنی و تهذیبی اجرا شود.

بیشتر وقت طلاب درگیر اجرای برنامه های آموزشی است

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان هم در این نشست گفت: برای اجرای بهتر و مطلوب تر برنامه های تهذیبی، منابع مالی بیشتری در اختیار حوزه ها قرار گیرد تا بتوان با شناسایی و تشویق طلاب مهذب و توانمند برنامه های تهذیبی و تبلیغی را در مدارس گسترش داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان ادامه داد: بیشتر وقت طلاب درگیر اجرای برنامه های آموزشی است و فرصت برای پرداختن به برنامه های تهذیبی محدود است.

حجت الاسلام شمسی فر در پایان خواستار رفع موانع جذب معاونان تهذیب در مدارس علمیه شد. 

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha