جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زهرا فقیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) استان کرمان گفت: مدرسه در زمینه های گوناگون از جمله پژوهش و آموزش دارای عملکرد مطلوبی بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، خانم زهرا فقیه، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) کرمان به اهم فعالیت های مدرسه در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کارگاه، نشست علمی پژوهشی، کرسی آزاداندیشی، ژورنال کلاب، معرفی کتاب، معرفی نرم‌افزارهای پژوهشی، آماده‌سازی جزوه و بروشور پژوهشی، برگزاری مسابقات پژوهشی و... از اقدامات پژوهشی مدرسه بوده است.

وی افزود: برگزاری بیش از ده نشست علمی - پژوهشی با موضوعات مختلف در هفته کتاب، هفته پژوهش و سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف ارتقاء سطح پژوهش طلاب از برنامه‌های مهم این معاونت بوده است.  با توجه به اهمیت ویژه ای که شخصیت و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی دارد موضوع مهم این نشست‌ها که از طریق سامانه سیما و به‌صورت کشوری برگزار شد، تحلیل ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی تعیین شد.

 خانم فقیه به اهمیت ارتقای مهارت مقاله‌نویسی طلاب اشاره نموده و گفت: چند کارگاه مقاله‌نویسی(موضوع شناسی، منبع شناسی و...) جهت طلاب مدرسه برگزار شد. در این راستا طلاب مدرسه جهت گرفتن مشاوره پژوهشی در امر تدوین مقاله پایانی به مؤسسات پژوهشی از جمله مؤسسه پژوهشی امام صادق (علیه‌السلام) معرفی شدند.

وی افزود: معرفی کتاب با موضوعات مختلف توسط اساتید در فضای مجازی در هفته کتاب و پژوهش از جمله برنامه‌های اجرا شده این معاونت بوده است . معرفی کتاب تربیت و تعالی دینی با محوریت معرفی مکتب شهید حاج قاسم و معرفی کتاب ذره‌ای ترس درباره زندگی‌نامه شهید کازرونی از جمله برنامه‌های اجرا شده معاونت پژوهش مدرسه در جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین طلاب بوده است.

خانم فقیه ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ سه نفر از طلاب برتر مدرسه در پنجمین فراخوان استعدادهای برتر ناب شرکت نموده و یک نفر به عنوان استعداد برتر شناخته شده است و پرونده یک نفر دیگر هم درحال بررسی است. تدوین سی مقاله نیز توسط طلاب مدرسه حضرت زینب(سلام الله علیها) به اتمام رسیده است. همچنین چندمقاله ازسوی اساتید مدرسه به چاپ رسیده است.

وی به دیگر فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرده و بیان کرد: معرفی نرم‌افزارهای پژوهشی، کتب و سایت‌های پژوهشی، تهیه بروشورپژوهشی، تقدیر از اساتید فعال پژوهشی توسط معاونت پژوهش به منظور ارتقاء سطح مهارت پژوهشی طلاب و اساتید در سال۹۹ برگزار شده است.

طرح های دردست اقدام پژوهشی مدرسه

 مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) به برخی از اقدامات پژوهشی اشاره نموده و تصریح کرد: برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع(کرونا فرصت است یا تهدید؟)، برگزاری نشست ژورنال کلاب به هدف بررسی ونقد ساختاری و محتوایی مقاله علمی پژوهشی با موضوع بررسی ابعا دشهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، تشکیل گروه های پژوهشی متشکل از اساتید و طلاب مدرسه و مهارت افزایی پژوهشی اساتید و طلاب ازبرنامه های معاونت پژوهش مدرسه حضرت زینب(سلام الله علیها) درسال آینده است.

فعالیت واحد آموزش

زهرا فقیه با اشاره به فعالیت های واحد آموزش بیان کرد: واحد آموزش  مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) در سال ۹۹ اهتمام به اجرای بخشنامه های ارسالی از مرکز و اطلاع رسانی به موقع به طلاب واساتید داشته و با برگزاری جلسه اساتید و بررسی مشکلات طلاب و اساتید در برگزاری کلاسها به صورت مجازی، به جهت بهتر برگزار شدن کلاسها در فضای مجازی دوکارگاه آموزشی به صورت حضوری برگزار نموده و همچنین اقدام به ارسال فایل های متعدد راهنمای ورود به کلاسها ی مجازی برای طلاب نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha