پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فاطمه نخعی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) رفسنجان گفت: از اقداماتی که در راستای تأسی به سیره حضرت رسول (ص) انجام شد، راه اندازی بخش آموزش زبان های خارجه است چرا که دین اسلام یک دین جهانی است و حضرت پیامبر(ص) برای گسترش دین اسلام به جهان، مبلغ متخصص تربیت کرد و به کشورهای مختلف جهان فرستاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، خانم فاطمه نخعی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان، شاخص ترین فعالیت ها و اقدامات انجام شده در یک سال گذشته را تشریح کرده و گفت: مهم ترین برنامه، پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) در تدوین برنامه یکساله مدرسه بوده است.

وی افزود: حضرت رسول (ص) برای تبلیغ دین اسلام به جهانیان تلاش های فوق العاده ای را انجام دادند و یکی از رسالت های عظیم حوزه های علمیه به ثمر رساندن تلاش های ایشان در زمان فعلی است تا زمینه و مقدمات ظهور امام زمان (عج) فراهم شود و بهترین روش برای رسیدن به این هدف، الگو قرار دادن سیره رفتاری حضرت رسول (ص) در انجام کلیه فعالیت ها؛ اعم از فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است.

 نخعی یکی از بهترین و شاخص ترین فعالیت های مدرسه علمیه خود را تعریف کردن سیره رفتاری حضرت رسول(ص) را به عنوان یک شاخص و الگو برای انجام  برنامه های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی عنوان کرده و اظهار داشت:  در سیره رفتاری پیامبر اعظم (ص) آمده است که ایشان در پیشبرد اهدافشان اقدامات مختلفی را انجام داده اند.

وی به نمونه ای از این اقدامات اشاره نموده و بیان کرد: جلب همراهی و پذیرش اقشار مختلف، از فعالیت هایی است که می توان در تأسی به آن حضرت انجام داد. تعامل با مراکز مختلف  در  برنامه های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی اعم از دوره های آموزشی، کارگاه های مطالعاتی، نشست ها، وبینارها و ... از این موارد است که با همکاری و همراهی مراکز مختلف از جمله؛ بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، سازمان تبلیغات، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارگان های مختلف شهرستان برگزار شده است و همچنان ادامه دارد و به طور مثال، در تعاملی که با بنیاد شهید صورت گرفت اولین همایش تجلیل از همسران و فرزندان شهدا و جانبازان در ایام میلاد حضرت زهرا (س) در این شهرستان برگزار شد و با استقبال خوبی هم روبرو شد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: معجزه حضرت رسول (ص) کتاب قرآن است و وقتی که توجه می کنیم، استفاده از قرآن، از به روزترین ابزار تبلیغ در زمان آن حضرت هست که مطالب جدیدی را در بر دارد. در زمان فعلی نیز، ابزار به روز و تأثیر گذار در ارائه مفاهیم دینی، هنر و رسانه است که بر همین اساس بخش هنر و رسانه در حوزه راه اندازی شد و تعدادی از مبلغین و طلاب در دوره های آموزشی تعریف شده این بخش شرکت می کنند و امید داریم که به این واسطه معارف بلند الهی به دست اهلش برسد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س)  گفت: از دیگر اقداماتی که در راستای تأسی به سیره حضرت رسول (ص) انجام شد، راه اندازی بخش آموزش زبان های خارجه است چرا که دین اسلام یک دین جهانی است و حضرت پیامبر(ص) برای گسترش دین اسلام به جهان، مبلغ متخصص تربیت کرد و به کشورهای مختلف جهان فرستاد و پر واضح است که مهارت اولیه برای تربیت مبلغ بین الملل تسلط به زبان خارجه است.

وی افزود: در سیره رفتاری حضرت، برقراری وحدت بسیار درخشان و پررنگ است و از جمله اقدامات اولیه آن حضرت در حین تشکیل حکومت بوده است. با تأسی به این سیره مبارک ، نشست ها، کرسی ها، دوره های آموزشی و پژوهشی و ... به صورت مشترک با بعضی از مدارس علمیه شهرستان و استان برگزار گردید. از جمله مدارس علمیه:  فاطمیه کرمان، نرجسیه سیرجان، حضرت فاطمه(س) ، موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زینب کبری سلام الله علیها رفسنجان و ... می توان نام برد و از اینجا فرصت را غنیمت شمرده و از همراهی و همکار ی ایشان در برگزاری برنامه های مشترک تشکر می نمایم.

نخعی در پایان اظهار داشت:  نتایج حاصله از اتفاق نظر و وحدت رویه مدارس علمیه نشان از این است که؛ اتفاق نظر و همکاری هرچه بیشتر مدارس علمیه در برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی از مهمترین راه های گسترش و تقویت و بهبود فعالیت های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است و ضمن کاهش هزینه ها در وقت و فرصت طلاب و اساتید صرفه جویی می شود و علاوه بر آن ثمره و بهره مندی بیشتری را نیز در بر خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha