جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر بیان کرد: به دنبال این هستیم که مجتمع بزرگ قرآنی در استان بوشهر تأسیس شود که شامل  موزه، کتابخانه های تخصصی، سالن های اختصاصی پژوهش‌های قرآنی و سالن های اجرایی مختلف خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار با معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه قرآن یک هدایت نامه الهی برای نجات و کمال انسان است، اظهار داشت: قرآن عصاره هدایت های الهی در طول تاریخ حیات بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، توجه به قرآن را توجه به سعادت و رستگاری انسان و بی توجهی به آن را بی توجهی به اساس انسان عنوان نموده و تصریح کرد: زندگی با قرآن یعنی زندگی با خدا و زندگی بدون قرآن یعنی زندگی به دور از هدایت های الهی.

وی ادامه داد: قرآن تنها برای خواندن و ثواب نیست بلکه برای فهمیدن، ایمان به آن و عمل در تمامی عرصه‌ها است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر به واقع یک استان قرآنی است، افزود: از همان ابتدا که اسلام وارد ایران شد، در استان بوشهر توجه ویژه ای به اسلام، قرآن و اهل بیت شده است و قرآن یک جایگاه فوق‌العاده ویژه‌ای داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری فرمود:  در استان بوشهر سبک ویژه ای در قرائت قرآن وجود دارد که هنوز در برخی روستاها تلاوت می‌شود و مبتنی بر فهم قرآن است که لازم است توجه ویژه ای به این سبک شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه از دیرباز علمای بزرگی در عرصه های مختلف قرآن در استان بوشهر بوده اند، افزود: در عرصه قرآن کارهای بزرگی در استان بوشهر صورت گرفته که یکی از آنها، تدوین قرآن متقارن نوشته آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر چون یک استان قرآنی است، از سال ۱۳۹۴ روز ۱۶ اسفند سالروز ارتحال آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی کاتب قرآن متقارن به عنوان روز قرآنی استان بوشهر انتخاب شد و این روز قلب حرکت قرآنی استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: به دنبال این هستیم که مجتمع بزرگ قرآنی در استان بوشهر تأسیس شود که شامل  موزه، کتابخانه های تخصصی، سالن های اختصاصی پژوهش‌های قرآنی و سالن های اجرایی مختلف خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: طرح دیگری که در استان بوشهر در حال انجام است طراحی دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است که رکن اساسی این طرح، قرآن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha