دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مونا جامی پور

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) بر لزوم آموزش فرهنگ استفاده صحیح از ابزارهای تکنولوژیک در عصر کرونا تأکید کرد.

دکتر مونا جامی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: با توجه به این که تبعات و پیامدهای شوم ویروس کرونا و زمان پایان آن به هیچ وجه مشخص نیست، لذا نوع رویکرد مدیریتی و اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان و مدیران کشور می تواند تا حدود زیادی باعث کاهش این پیامدها شود.

وی با اشاره به اهمیت بیش از پیش مسأله فناوری اطلاعات در وضعیت کنونی گفت: ما باید ابزارهای نوین تکنولوژیک را به گونه ای در سطح جامعه گسترش و توسعه دهیم که این مساله باعث کاهش آسیب ها و تبعات نامطلوب شود، از این رو ضرورت آموزش فرهنگ استفاده صحیح و بجا از این ابزارها آن هم در عصر کرونا بسیار حائز اهمیت است، به ویژه در رابطه با مقولاتی چون اقتصاد و آموزش که روز به روز مهم تر جلوه می کند.

این استاد دانشگاه همچنین افزود: به هر حال در شرایطی که امکان برگزاری مراسم ها و محافل و جلسات آموزشی و ... به شکل حضوری فراهم نیست، فضای مجازی و استفاده از ابزارهای نوین تکنولوژی، این امکان را فراهم کرده که تا حدودی این خلأ خبران شود.

وی بیان داشت: در واقع کرونا به عنوان کاتالیزور، سرعت سرمایه گذاری در زمینه تقویت و توسعه جامعه های اطلاعاتی و شبکه ای را مضاعف کرد و از این رو در رویکرد مدیریتی باید روی قابلیت های فناوری اطلاعات بیش از پیش به شکل هوشمندانه ای تمرکز نمود.

جامی پور اضافه کرد: این مساله هم در حوزه اطلاع رسانی به مردم و هم در زمینه غربالگری، فواید و کاربردهای خود را در یک سال گذشته بارها نشان داده به خصوص در بحث غربالگری که در سطح گسترده، زمینه ساز موفقیت هایی در مهار نسبی شیوع کرونا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    غیب گفت واقعا!